سیگار دشمن سلامتی شماست

دود سیگار دارای مواد  سمی و خطرناک است که باعث بیماریهای خطرناکی در انسان می شود.دود دخانیات باعث بیماریهایی متعددی از جمله بیماریهای قلبی_عروقی و سرطان می شود. دراین مطلب اثرات مخرب سیگار را شرح می دهیم:

1-کاهش_اکسیژن_رسانی_به_بافتها:

دود سیگار دارای مونوکسید کربن است در نتیجه با ترکیب مونوکسید کربن  باخون اکسیژن دیگر توانایی ترکیب شدن با سلول خونی را ندارد و در نتیجه اکسیژن کمتری طی جریان خون به بافت ها می رسد.

2-افزایش_کلسترول_خون:

مصرف دخانیات منجربه  کاهش میزان HDL که کلسترول خوب می باشد می شود و در عوض میزان LDL را که کلسترول بد و مضر می باشد را افزایش می دهد.

3-گرفتگی_عروق:

استعمال دخانیات به دیواره رگها مخصوصا رگهای قلب و مغز آسیب می زند گرفتگی سرخرگ باعث می شود فرد به بیماری آترواسکلروز (تصلب شرایین) دچار شود.

4-افزایش_فشار_خون:

افرادی که زیاد سیگار می کشند  دیوار عروقشان تنگ شده وبه فشار خون مزمن مبتلا خواهند شد.

5-موهای کم پشت

سیگار موهای شمارا کم پشت وصورتتان را چروکیده می کند .

اثرات مخرب سیگاربر بدن انسان

6-ازدست دادن دندان ها

سیگار کشیدن باعث وقوع انواع مشکلات دهانی اعم از سرطان دهان و بیماری لثه قرار می شود.

7-از بین رفتن درخشش طبیعی چهره

خصوصیاتی مثل چین و چروک، گود افتادگی و تیرگی پوست چهره  بخاطر مصرف سیگار ایجاد می شود.سیگار گردش خون را کم کرده وپوست را خشک و بی روح می کند.

8-بهبودی زخم ها

زخم افراد سیگاری بعد از انجام اعمال جراحی به سرعت سایرین بهبود حاصل نمی کند.

9-ترک خوردن پوست

سیگار با داشتن نیکوتین به ساختار و بافت سلولی پوست شما صدمه وارد می کند ، پوست انعطاف خود را از دست می دهد و در اثر افزایش وزن به راحتی ترک خورده و قرمز شود  این حالت در اثر افزایش ناگهانی وزن نیز اتفاق می افتد که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید اما مصرف سیگار این علایم را تشدید می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *