طلاق جنسی چیست؟

طلاق جنسی چیست؟

وجود هر گونه  سردی در روابط  زناشویی زن و شوهر ناشی از ناهم‌خوانی جنسی آن دو طلاق جنسی نامیده می شود .این رویه در طولانی‌مدت سبب رفتن به سمت طلاق قانونی می شود .

طلاق جنسی چیست؟

طلاق جنسی به چه علت به وجود می آید؟

  1. در طلاق جنسی زن و مرد شریک مناسبی برای  هم‌ آغوشی هم نبوده که گاها  در این موارد اغلب دو طرف مقصرند؛ یا مردان نمی‌توانند روند یک رابطه جنسی را پیش ببرند و یا زنان نمی‌توانند با این رابطه خود را وفق دهند.
  2.  افرادی که از نظر میل جنسی در رابطه جنسی، شباهتی باهم ندارند مانند این کهفردی با میل جنسی زیاد با فردی که میل جنسی کمی دارد ازدواج کند.

طلاق جنسی سبب بروز چه مشکلاتی در زندگی زناشویی می شود؟

برقراری رابطه جنسی خوب و مناسب،بین زوجین  در بهبود روابط فی ما بین آن ها موثر است اما درصورتی‌که این رابطه موفق نباشد، دلسردی، دلخوری و دوری ایجاد کرده و به  طلاق جنسی منجر می شود طلاق جنسی در طولانی‌مدت به طلاق عاطفی و طلاق عاطفی نیز در بلندمدت به طلاق رسمی و قانونی تبدیل می‌شود.

چگونه می توان از طلاق جنسی پیشگیری نمود؟

بهترین شیوه پیشگیری از طلاق جنسی  انجام دادن  مشاوره‌ های روان شناسی  پیش از ازدواج است؛چرا که عدم توجه به میل و نیاز های جنسی در مشاوره‌ های پیش از ازدواج مسئله‌ساز است  این  مشاوران ازدواج اغلب روانشناس هستند نه روان‌پزشک و به نظر می‌رسد که ضروری است که از نظرات روان‌ پزشکان در مشاوره‌ های پیش از ازدواج؛ به خصوص مشاوره‌ های همسان بودن غرایز جنسی بین دختر و پسر  کمک گرفته شود.چرا که  روان پزشکان  از فیزیولوژی بدن آگاهی دارند و ثانیاً با گرفتن شرح حال درستی از رؤیاهای جنسی فرد از بلوغ تاکنون و توجه  به فانتزی‌ های جنسی او می توانند همسان بودن جنسی دختر وپسر مورد نظر را تشخیص دهند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *