عرق کردن در شب ها به چه علتی می تواند باشد؟

1- سرطان

عرق کردن شبانه یکی از علائم برخی از سرطان‌ ها مانند  سرطان لنفوم  است که علاوه بر  تعریق، کاهش وزن غیر قابل توضیح و تب نیز وجود دارد.

2- عفونت

سل یکی دیگر از بیماری های مرتبط با تعریق شبانه است. ابتلا به عفونت‌ های باکتریایی مانند التهاب دریچه‌ های قلب، التهاب در استخوان‌ ها و ایدز نیز باعث تعریق شبانه می‌شوند.

3- مصرف برخی دارو ها

مصرف برخی از داروها مانند  داروهای ضد افسردگی و یا داروهای کاهنده تب مانند آسپرین و استامینوفن نیز می‌توانند باعث عرق کردن های شبانه شوند.

4- یائسگی

گرگرفتگی در دوران یائسگی می‌تواند همراه با تعریق شبانه خود را نشان دهد و البته این یک علت بسیار شایع در زنان است.

علل تغریق های شبانه

5- وراثت

در برخی از افراد  بدون هیچ علت پزشکی عرق کردن شبانه  در کف دست‌ها، کف پاها، زیر بغل، پوست سر و صورت رخ می‌دهد. اگر  اين مشكل در بين اعضاي خانواده مشترك است عامل وراثت موجب بروز این مشکل شده است.تعريق بيش از حد معمولا براي اولين بار در سن كمتر از 25 سالگي خود را نشان مي‌دهد.

6- افت قند خون

افت قند خون یا هیپوگلیسمی  نیز منجر به عرق کردن در شب می‌شود. افرادی که در حال استفاده از انسولین هستند و یا داروهای دیابت را دریافت می‌کنند، با بروز هیپوگلیسمی دچار عرق می‌شوند.

7- مشکلات هورمونی

تعریق و گرفتگی را می‌تواند با چند اختلال هورمونی مانند فئوکروموسیتوم (توموری که معمولا در مرکز غدد فوق کلیوی ایجاد می‌شود)، سندرم کارسینوئید (مجموعه علائم به دنبال برخی از تومورهای کارسینوئید منتشر شده در آپاندیس، رکتوم، ریه و …) و پرکاری تیروئید مرتبط دانست.

8-شرایط عصبی

به طور غیر متداول، شرایط عصبی از جمله اتونومیک دیس رفلکسی (در اثر یک تحریک در پائین سطح ضایعه نخاعی)، اختلال استرس پس از سانحه، سکته مغزی و نوروپاتی اعصاب اتونوم ممکن است باعث افزایش تعریق در شب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *