علت خشکی پوست

علت خشکی پوست چیست و آنرا چگونه درمان کنیم؟

آیا میدانید علت خشکی پوست چیست و آنرا چگونه بايد درمان کرد؟خشکی پوست یکی از شایع ترین اختلالات پوستی است. اگرچه برخی افراد بیشتر مستعد ابتلا به خشکی پوست هستند، این شرایط میتواند برای هرکسی صرف نظر از سن، جنسیت و یا نوع پوست تاثیر بگذارد.

علت خشکی پوست چيست؟

توجه داشته باشید خشکی پوست زمانی رخ میدهد که لایه بیرونی پوست (استراتوم کورنئوم) از آب تخلیه شده است. لایه بیرونی پوست متشکل از سلولهای مسطح مرده است که به تدریج به سمت سطح پوست حرکت کرده و جدا میشود.

درمان خشکی پوستاستراتوم کورنئوم محافظ حیاتی برای لایه بیرونی پوست میباشد. هنگامی که این لایه به خوبی مرطوب باشد، از دست دادن آب از طریق پوست را به حداقل میرساند و به حفظ پوست از محرک ها، مواد آلرژی زا و میکروب ها کمک میکند.از دست دادن آب بیشتر اجازه میدهد تا ترک پوست شما نسبت به عوامل محیطی آسیب پذیرتر باشد.

در شرایط عادی استراتوم کورنئوم دارای 10% تا 30% آب است.این آب به پوست بافتی صاف، انعطاف پذیر و نرم میدهد. این آب  از جو ، لایه های زیرین پوست و عرق کردن به دست می آید . چربی تولید شده توسط غدد پوست و مواد چرب تولید شده توسط سلول های پوست به عنوان مرطوب کننده طبیعی عمل می کنند، اجازه میدهد استراتوم کورنئوم عایق آب باشد

ما به طور مداوم در حال از دست دادن آب از سطح پوست از طریق تبخیر شدن هستیم. در شرایط عادی، میزان از دست رفتن آهسته است، و آب به اندازه کافی جایگزین میشود.از مشخصه ها و علائم و نشانه های پوست خشک از دست دادن آب بیش از جایگزینی آن و مقدار آب استراتوم کورنئوم کمتر از 10% می باشد.

IMG_20160318_024931_893

اگرچه در اغلب موارد پوست خشک به خوبی به مراقبت از خود می پردازد، در برخی از موارد نیاز به مراقبت پزشک متخصص دارد.

با این وجود مراقبت های پزشکی حرفه ای برای پوست های خیلی خشک مورد نیاز است.

منبع:انجمن بیماریهای خاص

ویرایش و گردآوری: سلامت وب

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *