علت فحش دادن در کودکان چیست؟

نگرانی والدین از فحاشی کودکانشان

فحاشی و استفاده از کلمات رکیک در کودکان  معمولاً والدین را در مورد نحوه صحبت کردن و  اعمال خود به فکر فرو برده و نگران می‌کند. در چنین زمانی آنچه بلافاصله به ذهن والدین خطور می‌کند یافتن منبعی است که کودک فحش ها  را از آن آموخته است.این مطلب به بررسی علل فحاشی در کودکان می پردازد

 

علت دشنام گویی کودکان

علل فحاشی در  کودکان چیست؟

  1. گاهی فحش دادن   بخشی از فرایند زبان آموزی بوده  که کودک  به دلیل جذاب بودن نوع تلفظ کلمه از آن استفاده می‌کند و از معنای بد کلمه اطلاعی ندارد .
  2.  بیان احساس خشم و انزجار
  3. یادگیری و تکرار عمل وگفتار اطرافیان در هنگام خشم

عکس العمل مناسب هنگام فحاشی کردن کودکان چیست؟

در وهله اول سعی کنید آرام باشید. این عکس العمل هر گونه تماس چشمی، کلامی، و اخم کردن را نیز شامل می‌شود. سپس پس از گذشت چند دقیقه، با او به صحبت بنشینید و با زبان خود او به او بفهمانید که استفاده از برخی کلمات صحیح نیست. مثلاً می‌توانید بگویید ما نباید از صحبت هایی استفاده کنیم که دیگران را ناراحت می‌کند. من هم از صحبت تو بسیار ناراحت شدم.رفتار  و عکس العمل مناسب والدین  می تواند از تکرار فحاشی  در کودک جلوگیری کند.

دلایل فحاشی در  کودکان قبل از دبستان چیست؟

عموما  کودکان در سنین قبل  از دبستان به دلیل جلب کردن توجه شما به خود  فحاشی می‌کنند. اگر دقت کنید می بینید که  کودکان پس از انجام هر عمل جدیدی به صورت اطرافیان خیره می‌شوند تا عکس العمل دیگران در مورد آنچه انجام داده اند را ارزیابی کنند.اگر کودک شما  به دلیل واکنش های  هیجانی در برابر ناکامی  و محرومیت از چیزی یا وسیله و کاری شروع  به فحاشی می کندبه او   کلماتی که بار معنایی خنثی تری دارند یاد بدهید تا به وسیله آن ها خشم خود را بروز دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *