علت و درمان انحراف و کجی بینی

فرم بینی در تعیین ظاهر و چهره او موثر است.انحراف بینی یا کجی بینی میتواند برای بعضی افراد آزار دهنده باشداما بعضی از افراد که به ظاهر خود توجه چندانی ندارند به شکل و فرم بینی خود نیز اهمیت زیادی نمی دهند. اما برخی دیگر از افراد که ظاهرشان برایشان بسیار مهم است، مساله فرم و شکل بینی نیز برایشان بسیار حیاتی است.

بینی بعضی افراد دارای انحراف است ، این نوع بینی کمتر دیده می‌شود؛ با این حال افرادی هستند که پس از آسیب رسیدن به بینی یا شکستگی آن، دچار انحراف بینی شده‌اند یا این که از بدو تولد بینی کج داشته‌اند. این اعتقاد وجود دارد که کج بودن بینی از بدو تولد یک اختلال مادزادی است که بر اثر ابتلا به سیفلیس یا آبله فرنگی ایجاد می‌شود. به هر حال صرف‌نظر از دلیل کج بودن بینی، بینی این حالت خود را حفظ می‌کند و به همین فرم رشد می‌کند.

انحراف بینی چیست؟

در اشخاصی که بینی کج دارند، سر بینی دارای انحراف نسبت به بالای بینی است و سر بینی به سمت بالا یا طرفین، حالتی مانند برآمدگی دارد که باعث می شود ظاهر بینی دارای انحراف به نظر بیاید. این انحراف ممکن است به طور مادرزادی یا بر اثر ضربه و آسیب به وجود آمده باشد. انحراف بینی یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد برای جراحی زیبایی بینی اقدام می‌کنند.

علت کجی بینی چیست؟

علت انحراف و کج شدن بینی

یکی از دلایل کج شدن بینی می‌تواند در اثر تروما و ضربه به بینی باشد. شایع‌ترین نوع شکستگی‌های صورت، شکستگی بینی است و شکستگی بینی نیز شایع‌ترین دلیل کج شدن بینی است. افرادی که شغل یا ورزشی را انجام می دهند که باعث می‌شود بیشتر در معرض خطر شکستگی بینی باشند (مانند بوکسور ها) معمولا دچار این آسیب می‌شوند و پس از بهبودی شکستگی، احتمال زیادی وجود دارد که استخوان به شکل و فرم قبلی و طبیعی خود بازنگردد، که باعث می شود ظاهر بینی کج و دچار انحراف شود.

اشخاصی که پس از شکستگی بینی، اصطلاحا بینی آن‌ها جا انداخته می‌شود، نیز به احتمال زیاد، علاوه بر این که بینی آن‌ها کج می‌شود، روی سطح بینی آن‌ها تورفتگی و برآمدگی‌هایی ممکن است ایجاد شود و شکل بینی از حالت طبیعی خارج شود.و موجب بد فرمی بینی شود.

اما خیلی از اشخاص در سنین بسیار پایین ممکن است دچار کج شدن بینی شوند، چرا که استخوان بینی در کودکان بسیار نرم است و کوچکترین فشار به آن در هنگام زایمان یا وارد شدن ضربه به آن، می‌تواند باعث صدمه دیدن بینی و تغییر شکل آن شود. در صورت ابتلا به بیماری سیفیلیس نیز ممکن است تیغه بینی نوزاد دچار عفونت و در نتیجه بدفرمی شود. در صورت اعتیاد خانم باردار به موادی مانند کوکائین، نیز احتمال تشکیل زخم‌هایی در جنین می‌شود که برخی از این زخم‌ها می‌تواند باعث بدفرم شدن همیشگی بینی کودک شود.

انحراف بینی گاهی نیز در اثر انجام دادن اشتباه عمل جراحی زیبایی بینی به وجود می‌آید. جراحی پلاستیک، یک عمل بسیار ظریف و حساس است که نیازمند مهارت بسیار بالایی است و کوچکترین خطا در حین انجام عمل، می‌تواند باعث چنین مشکلات بزرگی برای بیمار شود.

 علت و درمان انحراف بینیدرمان انحراف بینی

باجراحی زیبایی بینی یا جراحی پلاستیک بینی یا راینوپلاستی، برای درمان کج بودن بینی و رفع انحراف آن انجام می‌شود. با انجام این عمل بینی همسو و متقارن می‌شود و ساختار آن، بازسازی می‌شود، تا بینی ظاهری کاملا طبیعی پیدا کند.

 عمل بینی کج، راه‌حل مناسبی برای زیبایی بسیاری از خانم‌ها است. بسیاری از افراد در تمام طول زندگی خود از فرم بینی و شکل ظاهری خود متنفر هستند و حس خوبی نسبت به خودشان و ظاهر خودشان ندارند. این موضوع حتی می‌تواند باعث شود که برای شخص، حضور در محیط‌های اجتماعی و روبه‌رو شدن با افراد دیگر و خصوصا جنس مقابل بسیارسخت باشد.

در جراحی پلاستیک بینی، جراح ساختار و شکل بینی را کاملا بازسازی می‌کند. انجام این عمل، ارمغان بسیاربزرگی برای این افراد دارد و تغییر چشمگیر و همیشگی در چهره آن‌ها ایجاد می‌کند و میتوانند به بینی زیبا برسند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *