لیموترش بر هر درد بی درمان دواست

ارزش تغذیه ای لیمو ترش

لیموترش منبع غنی از  از ویتامین‌ های (آ) و (ب) و به ویژه ویتامین (ث) و مواد معدنی مانند  آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. اسید های موجود در لیمو ترش شامل اسید اسکوربیک و اسید سیتریک می باشد .  طبع لیمو ترش سرد و خشک است. لیموترش  باتوجه به این که به عنوان طعم دهنده به غذاها اضافه می شود مزایای فراوانی نیز برای سلامتی دارد.  لیمو ترش در  درمان  بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد. این مقاله را بخوانید تا بدانید لیمو بر هر درد بی درمان دواست

خواص تغذیه ای لیموترش

1- جلوگیری از تشکیل  سنگ کلیه:

نوشیدن نصف فنجان آب لیمو به طور روزانه باعث افزایش  سطح نیترات درون ادرار شده و بدین طریق  از بدن در برابر سنگ های کلسیمی کلیه محافظت کند.

2- درمان  گلو درد:

ترکیب آب لیموی تازه  و عسل در درمان  گلو درد موثر است.

3- کاهش وزن:

لیمو ترش با دار بودن پکتین می تواند به شما در راه رسیدن به  کاهش وزن کمک کند.

4- تمیز کردن دستگاه گوارش:

نوشیدن یک لیوان  آب گرم به همراه یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه در ابتدای روز و قبل از صرف صبحانه به طور ناشتا  دستگاه  گوارش را  را تمیز و پاکسازی می کند .

5- درمان گزش حشرات:

آب لیمو با دارا بودن خاصیت ضد التهابی و بی حس کنندگی می تواند التهاب ناشی از گزش حشرات را از بین ببرد. شما می توانید خارش پوست به علت  گزش پشه یا سایر حشرات  با  مالیدن مقداری آب لیمو به محل گزیدگی درمان کنید .

6- پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها:

لیموترش با داشتن خواص آنتی اکسیدانی اسید اسکوربیک یا همان ویتامین ث از سلول ها در برابر آسیب هایی که آن ها را تبدیل به سلول های سرطانی می کند محافظت کرده و در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان ها ماده مفیدی محسوب می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *