ماساژ درمانی در کاهش چه درد هایی موثر است؟

1-درد های مربوط به ناحیه کمر

کمر دارای عضلات و رباط‌ های زیادی است که با عوامل مختلف به سادگی دچار گرفتگی و درد می شود. بهبود مشکلات مختلف کمر مانند گرفتگی و درد عضلات در قسمت پایین یا بالای کمر  با استفاده از ماساژ درمانی امکان پذیر است. از ماساژ درمانی برای بر طرف کردن اسپاسم و التهاب ایجاد شده و بهبود دامنه حرکت عضلات استفاده می شود.

2- دردهای روماتیسمی ستون فقرات

روماتیسم  ستون فقرات سبب بروز درد  در غضروف بین مفاصل فاست در قسمت پشت ستون فقرات می شود. در این حالت مفاصل فاست ملتهب شده و باعث ایجاد درد در زمان برخورد استخوان‌ ها به یکدیگر می‌شود. ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش درد روماتیسم  و کاهش فشار و گرفتگی عضلات کمک کند.

3-گردن درد

گردن درد  یکی از شایع‌ ترین دردهای مفاصل است. روش‌ های ماساژ درمانی منظم برای کمک به کاهش درد و خشکی عضلات گردن مفید است.

 

ماساژ درمانی در کاهش درد های بدن

4- شانه درد

اگرچه مالش گردن یا شانه توسط خود فرد با دست مقابل می‌تواند به تسکین موقت درد کمک کند اما متخصص ماساژ می‌داند که چگونه وارد کردن فشار مستقیم به ناحیه مورد نظر می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

5-بهبود عملکرد مفاصل

ماساژ درمانی می‌تواند اسپاسم عضلانی را با آزاد کردن عضلات و مفاصل کاهش دهد و به این ترتیب کمک موثر به عملکرد بهتر مفاصل کند. امکان افزایش دامنه حرکت مفاصل نیز با ماساژدرمانی وجود دارد.

6- بهبود درد سیاتیک

عصب سیاتیک بلندترین عصب در بدن است و حتی فرد ممکن است به خاطر آن با درد در ناحیه پایین کمر مواجه شود که این درد تا پاها می‌تواند وجود داشته باشد. ماساژ درمانی در بهبود درد سیاتیک نیز موثر است.

استفاده از ماساژ درمانی در چه افرادی ممنوع می باشد؟

  1. افرادی که اخیرا عمل جراحی داشته اند
  2. افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی، جوش، یا زخم‌های درمان نشده
  3. مبتلایان به  واریس
  4. افراد مبتلا به  پوکی استخوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *