مراقب باشید پوستتان در بارداری ترک نخورد

ترک های پوستی «استریا»که در دوران بارداری به جود می آیند گاها  تا مدت‌ ها پس از پایان بارداری و حتی تا پایان عمر باقی می‌ مانند و سبب  شل شدن عضلات  واز دست دادن زیبایی پوست می شوند.ترك‌ های پوستی دوران بارداری در مراحل اولیه، قرمز یا مایل به ارغوانی بوده که  با گذشت زمان رنگ این ترك‌ها روشن‌ تر شده و به رنگ نواحی اطراف در می‌آید. این ترك‌ها  درد، و یا خطری ندارند و فقط از جنبه  زیبایی برای خانم‌ ها مساله‌ساز هستند.

 

از ترک های دوران بارداری چه می دانید؟

 

چرا  ترك‌های پوستی بارداری به وجود می آیند؟

یكی از عوارض بارداری ایجاد ترك‌ های پوستی بر روی بدن  می باشد..  وقتی اندازه حجم در ناحیه‌ای از بدن افزایش می‌یابد، بین الیاف ارتجاعی و كلاژن‌ها كه سبب استحكام پوست می‌شوند، فاصله به وجود می‌آید که  منجر به ترك‌های پوستی می‌شود.جنس پوست در ابتلا به ترک شدن پوست  نقش داشته و اندازه جنین ویا دوقلو بودن جنین ها  هم در ابتلا به استریا موثر است.

 روش های درمانی برای رفع ترک های بارداری 

1-استفاده از کرم های ضد ترک بارداری:

بهتر است در مراحل اولیه كه ترك‌ها هنوز قرمزرنگ هستند برای درمان،اقدام شود. كرم‌هایی  با نام «كرم‌های ضدترك بارداری»  در بازار به فروش می‌رسند که می‌توانند  تا حدی ترک ها را درمان نمایند.در صورتی كه می‌خواهید از این كرم‌ها برای پیشگیری استفاده كنید  برای اطلاع از قابلیت استفاده آن کرم در دوران بارداری  قبل از استفاده حتما با پزشكتان  مشورت نمایید .

2-لیزر درمانی:

روش دیگر برای از بین بردن این ترک ها استفاده از لیزر می باشد.برای استفاده از لیزردرمانی پزشک متخصص  ابتدا یك قسمت از پوست ترك خورده را لیزردرمانی می نماید  چنانچه  پس از گذشت  چند هفته این درمان   مفید و موثر  واقع شد  آن را برای سایر نواحی هم به كار می‌بریم.به‌طور میانگین برای درمان ترک های پوستی ناشی از بارداری  به 4 تا 5 جلسه لیزر نیاز است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *