مصرف میوه و سبزیجات تازه چه فوائدی برای بدن دارد؟

میوه و سبزیجات چه فوائدی دارند؟

مصرف میوه و سبزیجات در کاهش خطر بیماری‌ های قلبی عروقی، سکته، کاهش برخی از سرطان‌ها موثر است . خوردن میوه‌ های مختلف رنگی و سبزیجات مواد مغذی بدن را تامین کرده وسلامتی را برایتان به ارمغان می آورند.

1-سیب

سیب سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان بوده و با داشتن فیبر بالا  به تنظیم قند خون و سطح کلسترول کمک می‌کند. سیب منبع خوبی از ویتامین C و پتاسیم است که برای تنظیم فشارخون ضروری است.مصرف  روزانه یک عدد سیب خطر ابتلا به انواع سرطان به خصوص سرطان ریه را کاهش می دهد.

خواص سیب برای بدن
2-گردو

گردو سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان است.  گردو منبع غنی از مواد معدنی از جمله منیزیم، روی و سلنیوم  بوده ودر  پیشگیری از حملات قلبی و سکته های قلبی مفید محسوب می شود.

 

خواص گردو برای بدن

3-توت

توت منبع غنی از ویتامین B، پتاسیم و ویتامین C است. مشاهده شده که مصرف  انواع توت  با سلول‌های سرطانی مبارزه کرده و آن ها را از بین می برد ، التهاب را پایین آورده و در کاهش درد های روماتیسمی مفید است . توت سیاه یا شاه‌توت با پوکی  استخوان مبارزه کرده، کلسترول بد خون  را پایین آورده و از  رشد تومورها در بدن پیشگیری می کند.

خواص توت برای بدن

4-سبزیجات برگ سبز

این گروه سبزیجات شامل  اسفناج ،کلم بروکسل، کلم بروکلی، کلم برگ ، کاهو، گل کلم،  کلم پیچ و کلم قمری  بوده و مقدار توصیه شده مصرف این گروه از سبزیجات ۵ تا ۹ بار مصرف در روز است.مصرف این سبزیجات با کاهش سرطان در ارتباط است. مصرف این گروه سبزیجات در  غیر فعال کردن عوامل سرطان‌ زا، کاهش مرگ سلول‌ ها،  و محافظت از DNA سودمند است . همچنین این سبزیجات  شامل مواد معدنی و ویتامین‌هایی مثل ویتامین K، B، C و E، پتاسیم و سلنیوم است. و مصرف این ویتامین ها سلامت شما را تضمین می نماید.

خواص سبزیجات تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *