میوه ای لذیذ و دوست داشتنی به نام موز

موز ،دارای  منیزیوم، پتاسیم، آهن و بتاکاروتن است. همچنین  ویتامین های گروه B، اسید فولیک، ویتامین C،E و فیبرها به وفور در موز یافت می شود .  موز میوه ای پرکالری و انرژی زا بوده که حتی می تواند جایگزین گوشت در برنامه غذایی باشد.موز را حتما در برنامه غذایی کودکتان به علت دارا بودن مواد مغذی فراوان جهت رشد جسمی وذهنی او بگنجانید. با مصرف  موز می توانید از بروز برخی بیماری ها که در پایین ذکر می شود  پیشگیری نمایید.

 

1-رفع فشار خون بالا

پتاسیم موجود در موز سبب پیشگیری از پر فشاری خون می شود .اگر هر روز صبح یک موز میل نمایید فشار خونتان  در سطح مطلوبی حفظ  می شود.

 

2-درمان افسردگی

موز با داشتن اسید آمینه تریپتوفان (هورمون خوش خلقی ) سبب بهبود افسردگی در افراد مبتلا به این بیماری می شود . خوردن یک موز در طی روز احساس  آرامش و خلق و خوی خوب را به شما ارزانی می دارد.

اثرات درمانی موز در بهبود بیماری ها

 

3-کاهش استرس

پتاسیم موجود در موز به کاهش استرس کمک می کند .استرس با اختلال در متابولیسم بدن سطح پتاسیم خون را کاهش داده و شما با خوردن موز می توانید این کمبود را جبران نمایید .موز هم چنین با خاصیت آرام بخشی خود در رفع استرس می تواند مفید باشد.

 

4-ازبین برنده یبوست 

موز با داشتن پکتین که نوعی فیبر غذایی است عمل هضم غذا را تسریع کرده و برای رفع  یبوست و افزایش فعالیت  روده ها مفید است. همچنین با داشتن خواص پروبیوتیک سبب کاهش نفخ می شود.

 

5-از بین برنده درد های سیکل قاعدگی

ویتامین های گروه B موجود در موز در تسکین علائم سندروم پیش قاعدگی مؤثر است .  مصرف  موز  به  کاهش دردهای شکمی که در دوران سیکل های قاعدگی در برخی خانم ها بروز می کند کمک می نماید همچنین می تواند  تغییرات خلق وخو  را که در این دوره اتفاق می افتد بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *