نوشیدنی های گیاهی چه خواصی دارند؟

1-عرق کاسني

عرق کاسنی  حرارت بدن را تسکين داده و  تب‌بر است، کلسترول خون را پايين مي‌آورد و به تقويت پوست کمک مي‌کند. براي رفع گرمازدگي عرق کاسني و شاتره را با هم ترکيب کنيد و قبل از غذا يک استکان بخوريد.

خواص عرق کاسنی

2- عرق زیره

عرق زيره کمي تلخ و تند است و  دشمن چاقي است و ناراحتي‌ هاي روده را برطرف مي‌کند؛ چون طبيعت گرم و خشکي دارد. براي درمان نفخ شکم و هضم بهتر غذا بعد از غذا  يک نصف استکان عرق زیره بنوشید.

خواص عرق زیره

3-عرق آويشن

عرق آویشن  طبيعت گرمي دارد. اگر بعد از هر غذا يک استکان از آن را بنوشيد از دردهاي مفصلي در امان مي‌مانيد. عرق آويشن اشتها‌آور بوده و ضد نفخ است و سبب ضدعفوني مجاري تنفسي مي‌شود.

خواص عرق آویشن

4-گلاب

گلاب  براي قلب و اعصاب مفيد است و به کاهش درد چشم کمک مي‌کند. ضمن اينکه براي تميز کردن پوست تان هم مي‌توانيد از آن استفاده کنيد. گلاب از گل محمدي به دست مي‌آيد و برخي از افراد به عنوان خوشبو کننده هم از آن استفاده مي‌کنند.

خواص گلاب

5- عرق نعنا

عرق نعنا طعم ملايمي هم دارد و به همين دليل مصرف آن بيش از سايرين رايج است. علاوه بر اين عرق نعنا اشتها آور است و با داشتن طبيعت گرم و خشک، شما را از نفخ شکم نجات مي‌دهد.مهم‌ترين خاصيت آن رفع دل پيچه و دل‌درد است.

خواص عرق نعناع

6- عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج به تقويت اعصاب شما کمک مي‌کند تا در زندگي آرامش بيشتري داشته باشيد. اگر شب‌‍ ها  خواب راحتي نداريد عرق بهار نارنج را امتحان کنيد. چون در درمان بي‌خوابي نقش موثري دارد.

خواص عرق بهارنارنج

هنگام خرید و استفاده از عرقیات گیاهی به این نکات توجه کنید.

1-هنگام خريد عرقيات گياهي فقط سراغ فروشندگان معتبر برويد  و به تاريخ مصرف، نام کارخانه و شماره ثبت نوشته شده روي شيشه توجه کنيد.

2- بعضي از اين عرقيات واقعا بد مزه و بد بو هستند شما می تواید برای بهره مند شدن از خواص عرق مورد نظر آنها را با آب و شکر مخلوط کرده و شربت درست کنيد.

3- مصرف بعضي از عرقيات براي زنان باردار يا کودکان ممنوع است. بنابراين قبل از هرگونه مصرف اين نوشيدني‌هاي گياهي، حتما با پزشک خود مشورت کنيد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *