هلو بخورید تا زیبا بمانید

آشنایی با ارزش تغذیه ای هلو

برای داشتن یک  زندگي سالم و بهره مندی از نعمت سلامتی مصرف ميوه و سبزيجات در رژيم غذايي ضروری است یکی از میوه هایی که در این راستا بسیار مغذی و مفید بوده هلو می باشد . هلو با تامین  فيبر مورد نياز بدن و داشتن  آب و آنتي اکسيدان فراوان میوه ای بسیار مفید در حفظ سلامتی و تندرستی  به شمار می آید.هلو منبع غنی از  ویتامین A ، ویتامین C، ویتامین K و E ، تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B6، نیاسین، فولات ،روی و اسید پانتوتنیک می‌باشد.

خواص هلو چیست؟

مصرف هلو چه فوائدی برای بدن دارد؟

1-مصرف هلو به علت دارا بودن دو ترکیب  زيگزانتين و لوتئين در  ترميم و بازسازي پوست ملتهب ناشي از اشعه هاي مضر UV مفید است .

2- عصاره هلو که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود  با پاکسازی  پوست مرده و افزایش  هيدراتاسيون پوست در شادابی پوست موثر است.?

3- روي و ویتامین ای  موجود در هلو  روند  پيري را کندتر می کند. هلو سبب افزایش  توليد تستوسترون در بدن می شود و سلول هاي اسيب ديده توسط راديکال هاي آزاد را ترمیم می کند.

4-هلو در  بهبود سيستم عصبي بدن موثر است. منيزيم  موجود در اين ميوه با  کاهش سطح استرس و اضطراب در بدن و نگه داشتن سيستم عصبي در يک سطح مناسب  اثرات افسردگي در بدن را کاهش می دهد.

5- فنول ها  و کارتنوئيد هاي موجود در هلو به  کاهش گسترش سلول هاي سرطاني کمک مي کند.
6-ویتامین ث و زینک موجود  در هلو، سبب تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدن در مبارزه و مقابله با عوامل بیماریزا می شود.

7-هلو حاوي عناصر فعالي همچون ترکيبات فنولي است که مي تواند با عدم تعادل متابوليسم بدن مبارزه کرده و در راه رسیدن به تناسب اندام میوه مفیدی محسوب می شود.
8- ترکيبات فنولي موجود در هلو  در کاهش سطح کلسترول بد  خون و سلامتی سيستم قلبي- عروقي موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *