با استفاده از ماسک شیر چهره ای جذاب و دلربا داشته باشید

شیر به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی مورد نیاز بدن  در رشد استخوان ، مو و استحکام دندان نقش اساسی دارد. شیر علاوه بر این خواص ، برای پوست هم بسیار ارزشمند است . شیر می تواند باعث نرمی ، شفافیت و لایه برداری پوست شود .بعضی افراد به پروتئین موجود در شیر حساسیت دارند . اگر به نوشیدن شیر حساسیت دارید ، استفاده از شیر روی پوست هم ممکن است در شما باعث تشدید حساسیت پوستی شود. در ادامه با هم به اثرات شیر بر روی زیبایی  می پردازیم.

آشنایی با ماسک شیر

1-خاصیت پاک کنندگی و لایه برداری شیر 

شیر با دارا بودن  اسید لاکتیک (ماده ای مفید  در لایه برداری شیمیایی)  به عنوان یک لایه بردار پوست نقش موثری دارد .اسید لاکتیک سبب  کاهش چین و چروک و افزایش کلاژن پوست  می شود. بدین منظور یک تکه پنبه  را در شیر خیس کنید و به آرامی روی پوست خود تا ناحیه گردن بمالید. و اثرات لایه برداری پوستتان را در روزهای آتی مشاهده کنید.

2-خاصیت روشن کنندگی ونرمی پوست با شیر 

استفاده از شیر  به عنوان ماسک سبب نرمی و لطافت پوست شما شده و پوستتان را روشن می کند . یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده و روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت پنج تا 10 دقیقه روی پوست بماند ، سپس آن را بشویید.

 

3-خاصیت ضد لک بودن شیر 

شیر با داشتن اسید های آمینه سبب  آب رسانی به پوست می شود . توصیه می شود برای این کار ، شیر را با آرد برنج  مخلوط کنید تا یک خمیر نازک ایجاد شود. این خمیر را قبل از خواب به صورت بمالید و صبح بشویید و تاثیر آن را روی پوست خود احساس کنید.استفاده از آرد غلات هم با  شیر ، ترکیب فوق العاده ای برای جوان سازی و شفافیت پوست به حساب می آید.

آموزش ماسک هایی با پایه شیر

1-ماسک سیب و شیر:

یک عدد سیب را رنده و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.این  ماسک سبب  لایه برداری  پوست وشفافیت پوست می شود.

2-ماسک شیر و هویج وپرتقال 

یک قاشق سوپ خوری شیر را با یک قاشق چای خوری  آب هویج ، یک قاشق چای خوری آب پرتقال مخلوط کنید. آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند ، سپس آن را به خوبی بشویید. استفاده از این ماسک برای شفافیت پوست بسیار سودمند است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *