همه چیز درمورد لیپوساکشن

لیپوساکشن به معنای کشیدن چربی‌های بدن به وسیله یک نیروی مکشی است که با دستگاه انجام می‌شود. تجمع موضعی چربی که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌رود  به این وسیله اصلاح می‌کنیم. لیپوساکشن یک عمل جراحی محسوب می‌شود و ممکن است علاوه بر زیبایی اندام، خطراتی برای بیمار داشته باشد(خطر اول  تجمع مایع یا خون زیربافت است و مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عارضه، آمبولی چربی است .

آمبولی چربی چیست؟

آمبولی چربی یعنی چربی وارد خون بیمار شده و به ریه‌ها می‌رسد. با گذشتن از سد ریه نیز وارد بطن چپ قلب شده و از آنجا وارد خون شریانی و حتی به نقطه مهمی مانند مغز می‌رسد و سرانجام باعث گرفتگی عروق و مرگ می‌شود) .

نحوه عمل زیبایی لیپوساکشن

عمل لیپوساکشن در بسیاری از نقاط بدن ازجمله بازوها، ران، شکم و پهلوها انجام می‌شود.

چه افرادی میتوانند لیپوساکشن انجام دهند؟

عده‌ای از افراد دارای اضافه وزن، فکر می‌کنند می‌توان با لیپوساکشن وزن اضافه بدن را کم کرده و اندام دلخواه خود را به دست آورد. غافل از این‌که هر کس با هر وزنی نمی‌تواند گزینه خوبی برای لیپوساکشن باشد. بیماری که قرار است لیپوساکشن شود، حداکثر باید بی‌ام‌آی 30 داشته باشد. این عمل برای افرادی با بی‌ام‌آی بیشتر از 30 خطرناک است و جراحان پلاستیک آن را انجام نمی‌دهند. این افراد حتما باید پیش از اقدام به این کار، وزن خود را کم کنند و پس از کاهش وزن این عمل را انجام دهند.

روش عمل حراحی لیپوساکشن

نحوه عمل لیپوساکشن بدین گونه است که:ابتدا محلولی که از چند ماده ترکیبی درست شده، به محل‌ مورد نظر تزریق می‌شود. این کار کمک می‌کند خونریزی کمتر شود و حتی ثابت شده احتمال آمبولی چربی را کاهش می‌دهد.

برش‌های موجود در نقطه مورد نظر  به کانولای مورد استفاده بستگی دارد، کانولا لوله فلزی توخالی و بلندی است که روی سر آن چند سوراخ تعبیه شده است. شکل سوراخ‌ها با هم متفاوت است و نوع آن از سوی جراح تعیین می‌شود. کانولا به لوله پلاستیکی متصل است که آن هم به دستگاه مکش وصل شده و با موتور کار می‌کند و با حرکت کانولا به عقب و جلو، چربی‌های همان نقطه از بدن خارج می‌شود.در لیپوساکشن سلول‌های زنده حاوی چربی بیرون کشیده می‌شود. پس از ساکشن اگر فرد رژیم غذایی خود را رعایت نکند و به خوردن و بی‌تحرکی ادامه دهد، دوباره باعث انباشتگی چربی نه به حالت اولیه  در همان منطقه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *