همه چیز در مورد رنگ کردن ابروها

رنگ کردن ابرو و ریزش آن آری یا خیر؟

رنگ کردن ابروها می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی‌شود ضمن اینکه وقتی خانم‌ها ابروهای خود را روشن می‌کنند به طور طبیعی ممکن است این روشن شدن موها باعث کم پشت‌تر به نظر رسیدن آنها شود. در هر صورت با از بین رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود برمی‌گردند. یادتان باشد با اینکه رنگ مو موجب ریزش نمی‌شود اما مداد ابرو می‌تواند از رویش مو جلوگیری کند.

رنگ کردن ابروها

چه زمانی ابرویمان را رنگ کنیم؟

اگر رنگ موهای خود را تغییر مختصری داده‌اید، کافی است کمى‌سایه پودری یا مداد ابرو روی ابروها بزنید. این کار ابروها را با هر رنگ مویی که داشته باشید، خوشرنگ و خوش‌فرم‌تر مى‌کند. اما اگر رنگ موهای‌تان را تغییر اساسی داده‌اید ( مثلا موهای قهوه‌ای تیره را به رنگ بلوند روشن درآورده‌اید)، از متخصص ابرو در آرایشگاه‌تان مشاوره بگیرید و رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها عوض کنید.

اکسیدان رنگ ابرو

ابرو و مژه‌ها هم موهای کمتری نسبت به سر دارند و هم موهای‌شان کوتاه‌تر هستند بنابراین خیلی سریع‌تر رنگ می‌گیرند، پس بهتر است برای آسیب دیدن کمتر آنها از اکسیدان ضعیف‌تری استفاده کنید. برای ابروها هم همان اکسیدان 3 یا کمتر را به کار برید.

همخوانی رنگ ابرو با رنگ پوست

برای انتخاب رنگ ابرو ابتدا بدون در نظر گرفتن رنگ مو، به رنگ پوست‌تان توجه کنید و رنگ ابرو را براساس آن تغییر یا ثابت نگه دارید. برای مثال فردی که پوستی روشن دارد و  رنگ موی خود را بلوند کرده بهتر است یک تا 2 درجه رنگ ابروی خود را روشن کند یا کسی که چهره‌ای سبزه دارد و رنگ مو را به صورت مش یا کامل روشن کرده بهتر است رنگ ابرو را 4 تا 5 درجه نسبت به رنگ ریشه روشن کند چرا که در مورد افراد سبزه برخلاف افراد سفیدپوست روشنی رنگ ابرو چهره را بازتر و زیباتر خواهد کرد. موهای شرابی و فندقی و گروه رنگ موهای قرمز بهتر است با هر رنگ پوستی ابرو را تیره نگه دارند. گروه زیتونی با پوست‌های سفید و روشن رنگ ابرو را تنها یکی، 2 درجه روشن‌تر از رنگ مو کنند و گروه زیتونی با پوست‌های تیره آن را کاملا روشن سازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *