ورزش شنا چه فوایدی دارد؟

 

1.شنا موثر در کاهش وزن:

انرژی در بدن عموما به صورت قند و چربی ذخیره می شود . هنگام انجام ورزش شنا بدنتان کالری مورد نیاز خود را از طریق  قند و چربی‌ های ذخیره شده تامین می کند .سوختن  ۳۵۰۰ کالری سبب کاهش وزنی به مقدار  نیم کیلو در بدن خواهد شد  .ورزش شنا به علت هوازی بودن سبب سوختن بیشتر چربی ها و کاهش وزن می شود .

2.ساختن عضله:

ورزش شنا به علت استفاده از دست ها و پا ها سبب عضله سازی می شود و باعث قدرت در دست و پا می شود ، چرا که آب، باعث می شود ، کالری بیشتری سوزانده شده و عمدتا این این کالری‌ ها از محل چربی‌های ذخیره شده در بدن تامین می شود .عموما کالری سوزی در مردان نسبت به زنان آسان تر می باشد  و توده های عضلانی در مردان بیشتر یافت می شود .

شنا موثر در کاهش وزن

3.بهبود عملکرد قلب:

با انجام ورزش های هوازی مانند شنا شما ،  کالری بیشتری خواهید سوزاند، و چربی های بیشتری را از دست خواهید  داد .شنا کردن باعث سوختن چربی ها  و زدودن آن ها از اطراف قلبتان می شود در نتیجه عملکرد قلب بهبود یافته و کارایی قلب در پمپاژ خون و رساندن مواد غذایی مفید به بدن افزایش می یابد .شنا کردن مداوم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته های قلبی را تا حدود زیادی کاهش دهد و ضربان قلبتان را تنظیم کند.

4.افزایش متابولیسم:

همان طور که قبلا گفته شد با انجام ورزش شنا حجم زیادی از عضلات دست و پا به فعالیت واداشته می شوند افزایش فعالیت  اعضا و عضلات بدن سبب افزایش متابولیسم و کاهش چربی سوزی بدن می شود .هرگونه فعالیت فیزیکی هوازی مانند شنا سوخت وساز بدن را افزایش داده و با افزایش قوای بدنی در سلامت دستگاه گوارش و قلب می تواند مفید و سودمند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *