پیاده روی چه نقشی در رسیدن به تناسب اندام و سلامت شما دارد؟

 

1- با پیاده روی میل به خوردن شیرینی ها را از بین ببرید

هوس خوردن شیرینی کرده اید قبل از اينکه يک بسته شيريني بخريد ، پانزده دقيقه پياده روي کنيد. اين کار مي تواند حرص و اشتياق تان را نسبت به اين قبيل خوراکي ها کم کند.پياده روي باعث افزايش قند خون در مغز شده و ميل شما به شيريني جات و هر نوع ميان وعده ي ديگر را کم مي کند.

2- افزایش ترشح هورمون سروتونین 

انجام پیاده روی  سبب توليد هورمون هاي نشاط آوری مانند سروتونين  در بدن شده و در بهبود خلق و خوي تان مفید است . همچنين سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پياده روي در هفته و هر بار به مدت نيم ساعت، روحیه شما را شادتر از گذشته و اندامتان را متناسب تر می کند.

نقش پیاده روی در تناسب اندام

 

3-افزایش سطح انرژی

انجام روزانه پياده روي، سبب افزایش قدرت اکسيژن رساني خون به اندام هاي مختلف و افزایش قدرت پردازش مغز  خواهد شد . بيست دقيقه پياده روي در روز مي تواند تا شصت و پنج درصد ميزان خستگي را کاهش داده و مي تواند انرژي تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.

4-تقویت سیستم ایمنی بدن

حداقل چهار بار پياده روي در هفته و هر بار به مدت نيم ساعت، با تقویت سیستم ایمنی بدن  شما  نسبت به  مقابله با عوامل بیماری زا بدن را نسبت به ميکروب هاي محيط مقاوم مي سازد و سلامت عمومی شما را تضمین می کند.

5-فعال شدن و بیدار کردن حس پویایی در شما

انجام پياده روي هنگام ظهر  و پس از صرف غذا بسيار مفيد است.مطالعات دانشمندان نشان داده است  که پياده روي سي دقيقه اي در هنگام ظهر و پس از صرف ناهار نه تنها سبب تناسب اندامتان می شود بلکه از سستي و بي حالي و کسلی شما در بعدازظهر مي کاهد و شما را فعال تر مي سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *