چرا انگشتان من سرد است؟

1-ابتلا به بیماری‌ های خودایمنی  (اتوایمیون)

مبتلا بودن به برخی از بیماری ها که به اتو ایمیون معروف است در بروز سرد بودن انگشتان شما موثر است . در بیماری های خود ایمنی سیستم ایمنی به بافت خود حمله  می کند . لوپوس ،اسکلودرما ،آرتریت روماتوئید از جمله بیماری های اتو ایمیون محسوب می شوند .

2-کم کاری تیروئید

وجود هر گونه اختلال  در کارکرد غده تیروئید سبب سرد شدن انگشتان شما می شود . تیروئید  ترموستات بدن است. در مبتلایان به کم کاری تیروئید  علائمی مانند خستگی، یبوست، اضافه وزن و احساس سرما در انگشتان از نشانه های بارز این اختلال محسوب می شود .

 

علت سردی انگشتان

3-کم‌خونی

زمانی که ذخائر هموگلوبین در بدن کاهش می یابد شما دچار کم‌خونی می شوید . کم‌خونی سبب  کمبود اکسیژن در بدن شده و نهایتا منجر به سردی دست‌ها می گردد. عدم مصرف آهن کافی در تغذیه، ازدست دادن خون در زنان به‌خاطر عادت ماهیانه‌ های شدید می تواند در ابتلا به کم خونی موثر باشد .

4-داشتن استرس و اضطراب

استرس  عوارض زیادی بر روی تمام  قسمت‌ های مختلف بدن دارد .  استرس یا اضطراب مزمن سبب افزایش ترشح  آدرنالین  شده و باعث می‌شود رگ‌های خونی دست‌ها و پاها منقبض شوند و در نتیجه در دست‌ها و انگشتان احساس سرما کنید.

5-پایین بودن فشار خون 

فشارخون پایین سبب می شود  رگ‌ های خونی‌  خون را از دست‌ ها و پاها  به سمت اندام‌ های حیاتی هدایت کرده و سبب احساس سرما در  انگشتان‌تان امی شوند . کم‌فشاری خون با علایمی مانند گیجی، تاری دید، خستگی، تهوع، ضعف و آشفتگی همراه است .

6-کمبود ویتامین ب ۱۲ در بدن 

کمبود ویتامین ب ۱۲ می‌تواند در  کاهش تولید سلول‌ های قرمز موثر بوده و منجر به کم‌خونی می شود. کمبود این ویتامین  می تواند دلیل دیگری مبنی بر احساس سردی در  انگشتان‌ شما باشد .با مصرف مکمل‌های این ویتامین و خوردن گوشت قرمز و گوشت سفید و آجیل ها علی الخصوص پسته می توانید کمبود این ویتامین را جبران کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *