چرا برخی پسران در دوران نامزدی از ازدواج پشیمان می شوند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا برخی آقایان یک دفعه از دختری که برای ازدواج انتخاب کرده اند، کناره گیری می کنند؟ واقعا چه اتفاقی می افتد که یک شبه همه چیز بر باد می رود ؟

البته  اگر دختر و  پسری  برای ازدواج باهم سنخیت  لازم را نداشته باشند، تشابهات بینشان کم باشد بهتر است که نامزدی شان  بهم بخورد چرا که میزان تطابق طرفین قبل از ازدواج  بسیار مهم است.اما  ما در این جا به شرح برخی دلایل  به جز این موضوع که سبب  برهم خوردن نامزدی می شود  می پردازیم:

1-رابطه جنسی

اگرصرفا نامزد شما   به دلیل تامین نیاز جنسی  جهت ازدواج اقدام کرده باشد چنان چه نیاز جنسی وی در دوران عقد  برطرف شود می تواند یکی از دلایل انصراف وی  از ادامه رابطه باشد  چرا که نیاز وی تامین شده و دلیلی برای زیر بار رفتن مسئولیت  نمی بیند.

2-عدم توانایی پذیرش مسئولیت ها 

دوران نامزدی دوران عاشقی است و معمولا همه چیز رومانتیک و زیباست و چون دختر در منزل پدرش می باشد هزینه های کمتری دارد ودر نتیجه سطح توقعاتش پایین تر است  ولی وقتی رابطه رسمی می شود، توقعات جدی  از لحاظ اجتماعی و اقتصادی مطرح می شود و در این حالت پسر  احساس می کند توانایی تشکیل زندگی مشترک  و مسئولیت هایش را نداشته و برای فرار از بار مسئولیت نامزدی را برهم می زند.

عوامل بر هم خوردن نامزدی

3-عدم علاقه به نامزد 

اگر پسری   به نامزدش علاقه ای نداشته باشد و تحت فشار خانواده تن به آشنایی و نامزدی  بدهد، ممکن است هر جایی از میانه راه پشیمانی سراغش بیاید.

4-عدم صداقت طرفین در بیان واقعیات

در تمام رابطه ها صداقت حرف اول را می زند و عدم صداقت عامل شماره یک قطع هر نوع ارتباطی می باشد . عدم صداقت سبب بی اعتمادی می شود و بی اعتمادی به طرف مقابل عامل 50 درصد جدایی ها بوده است .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *