زانو درد

چرا پشت زانویم درد می کند؟

تمام وزن بدن در هنگام حرکت بر عهده مفصلی به نام زانو است. زانو لولای بدن محسوب می شود .احساس درد خفیف یا دردهای مقطعی در پشت زانو گاها طبیعی بوده  اما اگر این درد های مقطعی تبدیل به درد  شدید و مداومی  در پشت زانو شود  می تواند ناتوانی حرکتی را به دنبال داشته باشد . و باید به دنبال علت ودرمان آن باشیم.

علل درد در پشت زانو چیست

علل درد در  پشت زانو 

 

1-چاقی و اضافه وزن 

متاسفانه چاقی و داشتن اضافه وزن در بروز انواع  بیماری ها یکی از علل اصلی می باشد .چاقی  و اضافه وزن زیاد سبب  فرسایش   در مفصل زانو می شود. چاقی سبب افزایش فشار وارده  به زانو ، تاندون ها می شود و در  ایجاد درد در پشت زانو  موثر است .

 

2-ابتلا به آرتروز

آرتروز با  علائمی مانند قرمزی ، ورم و  احساس گرما سبب التهاب مفصل زانو می شود . این بیماری می تواند یکی از علل درد در پشت زانو ها باشد.

3-آسیب  دیدگی رباط  و مینیسک ها 

بر اثر آسیب دیدن رباط های زانو شما  درد شدید و احساس ناراحتی زیادی را در پشت زانوی خود احساس می کنید  . آسیب دیدگی رباط ها معمولا در افراد دارای فعالیت زیاد بدنی و ورزشکارانی مانند فوتبالیستها بیشتر مشاهده می شود بستگی به نوع آسیب دیدگی دارو درمانی یا جراحی توسط متخصص تجویز می شود .هنگام پاره شدن رباط صدایی مانند صدای کلیک موس را شما می شنوید. پارگی مینیسک زانو معمولاً در پی  پیچ خوردن  سریع زانو هنگام قرار گرفتن پاها بر روی زمین اتفاق می افتد .

4-لخته شدن خون یا ترومبوز 

ترومبوز یا لخته شدن خون در سیاهرگ های عمقی عمدتا در افراد زیر  مشاهده می شود :

1-مبتلایان به  اختلالات انعقادی مزمن،

2-نداشتن  تحرک ،

3-افرادی که اخیرا عمل جراحی انجام داده اند و یا استراحت مطلق بوده اند .

این عارضه معمولا با انجام سونوی کالر داپلر از پشت زانو ها قابل تشخیص می باشد .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *