چرا کف دستمان عرق می کند و راه درمان چیست؟

عرق کردن کف دست 

عرق کردن کف دست ها یا هیپرهیدروز معمولا از سنین نوجوانی آغاز  می‌شود. خیس بودن مداوم کف دست ممکن است آزار دهنده بوده و شما را ناراحت کند .مطالعات نشان داده است علاوه بر اثرات توارث  وجود استرس  و یا داشتن مشکلات هورمونی در تشدید این مشکل موثر است .

درمان عرق کردن کف دست چیست؟

 

راه های درمان این مشکل چیست؟

اگرچه عرق کردن کف دست ها  خطری جدی برای سلامتی به حساب نمی آید ، اما ممکن است سبب بروز مشکلات و به وجود آمدن ناراحتی هایی برای شما شود  .در ادامه روش هایی را جهت درمان این مشکل به شما معرفی خواهیم نمود تا با استفاده از این روش ها دیگر از عرق کردن کف دستتان رنج نبرید .

۱- استفاده از اسپری ضد عرق

اسپری های ضد عرقی که در بازار موجودند می توانند تا حدی در درمان این مشکل به شما کمک نمایندو از عرق کردن شما پیشگیری کنند  .در برخی افراد نیز ممکن است استفاده از این اسپری ها سبب بروز حساسیت های پوستی شود پس حواستان باشد که به علت مواد به کار رفته در این اسپری ها درست و به اندازه از این اسپری ها استفاده کنید

۲- دارو های ضد عرق

استفاده از این دارو ها با تجویز پزشک ممنوعیتی نداشته و شما می توانید به راحتی آن را با نسخه پزشک در هر داروخانه ای پیدا نمایید . این دارو ها که  از نمک آلومینیوم تشکیل شده می‌تواند نسبت به اسپری ها در درمان تعریق کف دست موثرتر باشد.

۳- بوتاکس

تزریق بوتاکس در درمان مشکلات عرق کردن کف دست و زیر بغل تا حدود بسیار زیادی موثر می باشد .فقط یادتان باشد انجام بوتاکس را به دست متخصصش بسپارید.

۴- یونتوفورزیس :

اگر تمام این راه ها را امتحان کردید و نتیجه ای نگرفتید نگران نباشید با استفاده از جریان های الکتریکی دستگاه یونتوفورزیس که  از طریق الکترودهای خاص به نواحی دارای عرق زیاد وارد می شود پزشک غدد عرق در این ناحیه را سرکوب می نماید تا شما از را از تعریق کف دست برهاند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *