چگونه موخوره را درمان کنیم؟

اگر انتهای موهای شما هم دوشاخه شده است و زیبایی موهایتان را به مخاطره انداخته است شما دچار موخوره شده اید برای درمان موخوره روش های زیادی وجود دارد در این نوشتار ما به معرفی چند روش برای تسریع در حصول نتیجه و از بین بردن موخوره پرداخته ایم.

 

راه درمان موخوره

1- کوتاه کردن موها

با کوتاه کردن موها تا حدود زیادی می توانید موخوره را درمان کرده و پس از آن با استفاده از تقویت کننده های مناسب مویتان موخوره را کاملا درمان کنید. هر 6 هفته یا هر دو ماه یک بار موهایتان  را یکی دو سانت کوتاه کنید.

2- استفاده از روغن های گیاهی 

اصلی ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو بوده که  باعث ایجاد موخوره می شود . برای کنترل موخوره  از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. به این صورت که دستتون را  با روغن گیاهی که دوست دارید چرب کرده  و سپس  به انتهای موهای خود  بمالید .

3- استفاده از زرده تخم مرغ 

تخم مرغ به دلیل داشتن اسید های چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره می شود .ترکیب زرده تخم مرغ با  روغن های گیاهی مثل روغن زیتون می تواند  ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشد. استفاده از ماسک تخم مرغ   هفته ای یک بار برای تقویت موها و درخشندگی و زیبایی موها مفید است .

4- استفاده از ماسک موز 

موز سرشار از روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین های A ,E ,C هست که به بازگرداندن حالت ارتجاعی مو کمک کرده  و باعث به حداقل رسیدن شکنندگی مو ها می شود . همچنین موها رو نرم و مرطوب نگه داشته  و باعث بهبود بافت مو  و پیشگیری از ایجاد موخوره می شود . موز رو به تنهایی پوره کرده و  با دو قاشق ماست و مقداری آب و آبلیمو مخلوط کنید و بعد آن را روی  موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت با آب ولرم موهایتان را بشویید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *