چگونه موهای زیبایی داشته باشیم؟

پیروی کردن از رژیم غذایی متعادل بر مقاومت مو ها اثر داشته واز ریزش مو جلو گیری می کند.اگر می خواهید بدانید که کدام یک از ریز مغذی ها بر روی سلامت مو های شما تاثیر گذار است این مواد غذایی را به رژیم غذاییتان اضافه نمایید .

مواد غذایی طبیعی برای تقویت مو 

1-اسیدهای چرب

در این گروه ،اسید های چرب امگا 3 نقش بسزایی در حفظ سلامت پوست مو وناخن دارند ؛اگر تندرستی آن ها برایتان مهم است باید رژیم غذاییتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 باشد.مواد غذایی حاوی اسید های چرب امگا 3 عبارتند از :انواع ماهی ها ،آووکادو،تخم کدو ،مغزها و….

2-پروتئین

پروتئین حکم آجر ساختمان را برای مو های شما دارد اما رژیم غذایی اکثر افراد عاری از این ماده مغذیست .گوشت قرمز بدون چربی ،گوشت سفید ،تخم مرغ وسویا سرشار از پروتئین هستند .هر یک از افراد باید روزانه 60 تا 90 گرم از این مواد را مصرف نماید.

با این مواد موهایتان را زیبا کنید

3-ماده معدنی آهن 

کمبود ماده معدنی آهن علاوه بر بروز کم خونی به مو ها نیز آسیب می زند به بیان دیگر وقتی خون در اطراف فولیکول مو در گردش است این ماده معدنی به اندازه کافی به مو ها نمی رسد و چرخه رشد و بقایشان آسیب می بیند.برای تامین ماده معدنی آهن مورد نیاز بدن باید مصرف گوشت ماهی وماکیان ،حبوبات ،اسفناج ،غلات سبوس دار ،تخم مرغ و موز را افزایش داد.

4-ویتامین ث

این ویتامین به جذب آهن در بدن کمک می کند بنابراین برای دریافت مقادیر اندک آهن موجود در مواد غذایی بهتر است ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین کنید .البته ویتامین ث مجاری ریز تغذیه کننده مو را هم تقویت می کند .انواع مرکبات کیوی کلم بروکلی سیب زمینی سرشار از این ویتامین هستند.

5-بیوتین

بیوتین نوعی ویتامین ب است که محلول در آب است و کمبودش علاوه بر ریزش مو آن ها را خشک و چند شاخه می کند.برای تامین نیاز بدن به این ویتامین باید غلات سبوس دار جگر وزرده تخم مرغ مصرف کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *