چگونه پوستمان را پاکسازی کنیم؟

1- استفاده از  بخور های گیاهی

جهت استفاده از بخور های گیاهی برای پاکسازی پوستتان  3 ليوان آب را بجوشانيد و از هر کدام از گياهان بومادران، مريم گلي، اکليل کوهي و نعناي وحشي، يک قاشق چايخوري به اين آب اضافه کنيد. پس از 5 دقيقه که دم کشيد، صورت را در فاصله 25 سانتيمتري ظرف بگيريد و در حاليکه چشمانتان بسته است، ده دقيقه صبر کنيد. سپس صورت را با آب سرد بشوييد و به آرامي با حوله خشک کنيد.

2- نوشیدن آب

روزانه هشت تا ده ليوان آب بنوشيد. اين ميزان آب، بدن را تا حدودي آبرساني مي کند و در نتيجه انعطاف پذيري و نرمي پوست حفظ شده و از تجمع سموم بدن در لايه فوقاني پوست جلوگيري مي شود.براي حفظ آب در لايه داخلي پوست و در نهايت کمک به دفع آن، بايد هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنيد.

 

راه های پاکسازی پوست

3- برس کشیدن پوست

کشيدن يک برس نرم بر روي پوست، يک ترفند ژاپني است که به گردش خون در سطح پوست و در نتيجه اکسيژن رساني به اين قسمت کمک مي کند. با اين کار، منافذ پوست کاملا باز و سموم به راحتي از آن دفع مي شوند.

4- مصرف آنتی اکسیدان ها

مصرف مواد غذايي که حاوي چربي هاي غير اشباع و امگا 3 هستند، مثل ماهي، گردو، روغن کلزا و نيز ميوه ها و سبزيجات که حاوي آنتي اکسيدان هستند، از انسداد کبد جلوگيري مي کند و در نتيجه پاکسازي پوست به راحتي انجام مي گيرد.

5- نوشیدن دم کرده گیاه  بابا آدم

مصرف ريشه بابا آدم  براي تعريق پوست و پاکسازي آن بسيار نافع است. براي اين منظور، نيم ليتر آب را بجوشانيد و 10 گرم ريشه گياه ارقيطون (بابا آدم) را به آن بيافزاييد. وقتي غلظت مواد به يک سوم رسيد، آن را صاف کنيد و در ظرفي بريزيد. روزانه سه فنجان از اين جوشانده را بصورت ولرم ميل کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *