چین و چروک های صورت را ازیبن ببرید

برای داشتن پوستی شاداب و جوان باید چین و چروک های پوست را کاهش داده و از بین ببریم این مطلب راه هایی را برای کاهش چین و چروک صورت برایتان بیان می کند.

1-استفاده از عینک آفتابی

همیشه  از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر از پوستتان در برابر آفتاب محافظت کنید .استفاده از عینک آفتابی در محافظت چشمان و پوست نازک دور چشم موثر است .استفاده از عینک آفتابی و ضدآفتابی با SPF 30 در کاهش چین و چروک های پوستی حتی در روزهای فصل زمستان بسیار سودمند است.

2- داشتن خواب مناسب

داشتن خواب مناسب سبب ترشح همرمون کورتیزول در بدن می شود این هورمون اگر به اندازه  در بدنتان ترشح شود سبب ضخیم شدن پوست و پیشگیری از چین و چروک های پوستی می شود .

3-مصرف غذا های دریایی

غذا های دریایی  مانند میگو و انواع ماهی ها  منبع غنی اسیدهای چرب (مخصوصا امگا 3) می باشد که سبب  رشد سلول های پوست،کمک به جوان سازی پوست و کاهش خطوط روی پوست و چین و چروک ها می شود .

با راهکارهای زیر چین و چروک پوستتان را کاهش دهید

4- استفاده از کرم های مرطوب کننده

استفاده از کرم های مرطوب کننده سبب آبرسانی به پوست می شوند .رطوبت و آبرسانی پوست در کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست نقش به سزایی دارد.

5- پوستتان را لایه برداری کنید

رتینول های موجود در کرم های لایه بردار با داشتن ویتامین آ ر کلاژن سازی پوست نقش دارند .ساخت کلاژن توسط پوست بوسیله لایه بر دار ها سلول های مرده پوست را برداشته و سبب جوان سازی پوست و از بین رفتن خطوط روی آن می شود .

6- انجام ورزش به طور مستمر

افرادی که به طور مستمر ورزش می نمایند  روند پیر شدن پوست آ ن ها سیر نزولی دارد . انجام ورزش مستمر پرهیز از مصرف دخانیات کاهش سطح استرس در زندگی و استفاده از مایعات فراوان علی الخصوص نوشیدن 8 لیوان آب در طی روز و مصرف روزانه میوه ها وسبزیجات تازه راز و رمز جوانی پوست و پیشگیری از چین وچروک های پوستی می باشد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *