کاهش استرس به شیوه گیاهی

1- سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب با نام فارسی علف گربه گیاهی  آرام‌بخش بوده  و برای رفع بی‌خوابی مفید است. مصرف سنتی آن به صورت 5 گرم ریشه‌های له شده و جوشانده است و می‌توان روزی یک یا دو نوبت از آن مقدار استفاده کرد .نکته قابل اهمیت و احتیاط این است که داروهای ساخته شده از این گیاه را نباید به مدت طولانی مصرف کرد و باید پس از دو یا سه هفته مصرف آن برای یک یا دو هفته قطع شود.

 

کاهش استرس با سنبل الطیب

 

2-رزماری

قسمت مورد استفاده گیاه رزماری (اکلیل کوهی) جهت کاهش استرس  برگ‌ های معطر آن است . برای این کار می‌توان 5 گرم گیاه را خرد کرد و روی آن یک لیوان آب جوش ریخت و به مدت 20 دقیقه روی بخار قرار داد سپس آن را صاف کرد و نوشید. می‌توان مصرف این مقدار را دو بار در روز تکرار کرد و بهتر است یک نوبت آن شب، هنگام خواب باشد.

کاهش استرس با رزماری

3- گل ساعتی

قسمت مورد استفاده گیاه گل ساعتی گل‌ های آن است که بسیار  آرام‌ بخش بوده و برای رفع بی‌خوابی مفید است .جهت تهیه دم نوش آن  حدود 5 تا 7 گرم از گل‌ های خشک آن را به صورت دم‌ کرده هر روز استفاده کرد.  فرآورده‌ های این گیاه را در  طولانی‌ مدت نباید استفاده کرد زیرا آلکالوئیدی در آن وجود دارد که می‌تواند باعث وابستگی شود بنابراین بهتر است مصرف آن دوره‌ای باشد و پس از مدتی مصرف قطع و بعد از مدتی دوباره شروع شود.

 

کاهش استرس با گل ساعتی

4- بادرنجبویه

بادرنجبویه  شباهت ظاهری زیادی به نعناع دارد ولی برگ‌  ها نازک‌ تر، سبز کمرنگ و دارای بوی مطبوع و متفاوت از نعناع است. برای تهیه دم نوش بادرنجبویه بر روی 5 گرم از برگ  بادرنجبویه یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 15 دقیقه بگذاریم دم بکشد (بر روی بخار) سپس صاف کرده و میل می نماییم . می‌توان روزی تا دو نوبت این کار را تکرار کرد.

 

کاهش استرس با بادرنجبویه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *