کدام یک از میوه ها در تامین سلامتی شما اثر بیشتری دارند؟

1 – سیب

سیب منبع غنی از  كلسيم، ،آهن ،فسفر ، ويتامين آ  ،  خانواده گروه ب و ویتامین ث می باشد. این میوه اگر با پوست خورده شود حاوی پکتین، ۵ گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌های فلاوونوئید است. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کند. و فلاوونوئیدهای قدرتمند احتمال بیماری‌های قلبی، سکته و سرطان را کاهش می‌دهد.          

                

           

    

نقش سیب در سلامتی

2 – زرد‌آلو

زرد آلو حاوی  ویتامین A، C و E، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدها می‌باشد. لیکوپن موجود در زرد‌آلو در  محافظت از چشم‌ها و جلوگیری از بیماری قلبی  و برخی سرطان‌ها  مخصوصاً سرطان پوست موثر است.

 

نقش زرد آلو در سلامتی

3 – موز

موز سرشار از پتاسیم است .مصرف این میوه  به پایین آوردن احتمال فشار خون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در عملکرد عضلات دارد. موز میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌تواند جایگزین خوبی برای قند بوده و منبع طبیعی عالی برای انرژی است. فیبر موجود در موز به بازگرداندن عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. همچنین موز می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت در افرادی که از گوشت استفاده نمی کنند باشد.

نقش موز در سلامتی

4 – طالبی

طالبی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌ اکسیدان‌ های کاروتینوئید بوده و مصرف آن در  کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماری‌ های قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و  محافظت از پوست  بسیار مفید است.

نقش طالبی در سلامتی

5 – گیلاس

گیلاس منبع غنی از  آهن و فلاوونوئیدها ، منیزیم، ویتامین C و E، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب می باشد . گیلاس می‌تواند به طور قابل‌ملاحظه‌ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان را کاهش دهد.

نقش گیلاس در سلامتی

6 – مرکبات

مرکبات منبع بسیار خوبی از ویتامین ث فولات، فیبر و سایر آنتی‌ اکسیدان‌ها  می‌باشند. مصرف مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشار خون و خطر برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.

نقش مرکبات در سلامتی

7 – کیوی

کیوی  منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های A و E  و C می‌باشد. کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری‌ های تنفسی را کاهش می‌دهد.

نقش کیوی در سلامتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *