گیاهان ضد تهوع را بشناسید

تهوع  یكی از شایع ترین اختلالات گوارشی می باشد  كه آزار دهنده می باشد .عوامل متعددی مانند  ماشین گرفتگی، دریازدگی، پرخوری، استرس، میگرن بارداری در ایجاد حالت تهوع نقش دارند . مصرف قرص متو کلوپرامید در رفع تهوعات ناشی از ماشین زدگی و قرص دمیترون در رفع تهوعات بارداری  البته با صلاحدید پزشک معالج مفید می باشد .ویتامین b6 ازجمله ویتامین های محلول در آب است كه به عنوان ویتامین ضد تهوع شناخته می شود . این  مواد غذایی منبع غنی از ویتامین ب 6 می باشند:

گردو، بادام زمینی، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا، اسفناج، گوجه فرنگی، ذرت، گندم كامل، سبوس گندم، جگر، قلوه، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ ، شیر، انگور، طالبی، آناناس، سیب، پرتقال، گلابی و هلو. در این مطلب گیاهانی که سبب ازبین رفتن تهوع می شوند را به شما معرفی می کنیم.

 

1-زنجبیل

مصرف یك گرم پودر زنجبیل در جلوگیری از حالت تهوع بعد از عمل جراحی، و شیمی درمانی و نیز درمان تهوع دوران بارداری سودمند است .

2-هندوانه

نوشیدن آب هندوانه با كمی گلاب سبب رفع حالت تهوع می شود .

 

3-نعناع

این گیاه در  رفع گرفتگی عضلات و تسکین درد های گوارشی موثر است و از آن در رفع تهوع نیز استفاده شده و در رفع تهوعات بارداری نیز سودمند است.

4-زرشك

مصرف زرشك به مقدار 2 گرم در طول روز و به مدت سه بار در رفع تهوع بسیار موثر است.

5-آلبالو

این میوه سبب ضد عفونی شدن  روده ها می شود و در رفع تهوع صبحگاهی زنان باردار و رفع تهوع در سایر افراد مفید و کار آمد است.

گیاهان ضد تهوع را بشناسید

6-دارچین

این ادویه خوشبو علاوه بر خواص درمانی بی شماری که دارد به عنوان ادویه ضد تهوع نیز کاربرد دارد.

7-گوجه فرنگی 

این گیاه با خواص ضد تهوع خود در رفع مشکلات ناشی از تهوع بارداری نقش دارد.

8-سنجد

سنجد با  طبیعت سرد و خشك خود  ضد تهوع و صفرا بر است.

9-لیمو ترش 

این ماده نیز در رفع تهوع نقش به سزایی دارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *