سویق کودک چیست

سویق کامل چیست؟+خواص انواع سویق

سویق نوعی خوراکی خوشمزه و بسیار مغذیست که دارای خواص تغذیه ای و درمانی فوق العاده ای می باشد .در طب اسلامی مصرف این ترکیب را به دلیل طبع گرم آن دارویی مجرب برای درمان انواع بیماری ها دانسته اند و از این معجون شگفت انگیز برای تقویت بدن استفاده می کردند.برای این که بیشتر با این ترکیب غذایی و خواص درمانی آن آشنا شوید مطالعه مقاله سلامت وب امروز را از دست ندهید .

سویق چیست؟

سویق نوعی خوراکی بسیار مقوی و خوشمزه است که با دارا بودن سطح بالایی از ویتامین های گروه ب ،ویتامین د و …. اثرات درمانی بی شماری دارد . معنی سویق در زبان فارسی قدیم «پِست» می باشد  و قاووت نام ترکی و نام دیگر آن است که امروزه در شهر کرمان به عنوان قوتو نیز شناخته می شود و مصرف آن در بهبود بیماری ها و تقویت قوای بدن تقش موثری دارد .برای آشنایی با این خوراکی مقوی و مغذی ادامه مطلب سلامت وب امروز را مطالعه بفرمایید.

سویق کامل چیست


مهم ترین مزایای استفاده از این خوراکی چیست؟

  • ارزان بودن
  • در دسترس بودن
  • درمان کننده انواع بیماری ها
  • فاقد عارضه جانبی
  • اثربخشی بی نظیر در کوتاهترین زمان ممکن

این خوراکی چگونه تهیه می شود؟

اکنون می خواهیم به شما بگوییم سویق کامل چیست و چگونه تهیه می شود.طرز تهیه سویق کامل بدین صورت است که پودر برخی از حبوبات ،سبوس گندم ،کنار، سیب، کدو، دانه انار و شلغم را تفت داده و با هم مخلوط می نمایند .بدین منظور آرد گندم را تفت داده و سبوس گندم را نیز جداگانه تفت می دهند و پس از الک نمودن با هم مخلوط کرده و سایر مواد نامبرده را به آن اضافه می نمایند .

معنی سویق


خواص درمانی سویق

  1. مهار طبع
  2. سویق برای چاقی
  3. از بین بردن دلشوره
  4. خشک کردن رطوبت معده
  5.  درمان اسهال
  6. تسکین دهنده محل گزش حشرات
  7. خواب آور
  8. پیشگیری و درمان کننده پوکی استخوان
  9. درمان مشکلات استخوانی
  10. درمان لاغری و ضعف بدن
  11. درمان کم خونی
  12. تقویت زنان باردار
  13. تقویت قوای جنسی و ….

انواع سویق

این خوراکی نیز انواعی دارد که در زیر انواع آن را به شما معرفی می نماییم

  •  عدس
  •  گندم
  •  جو
  •  سنجد
  • نخود
  • برنج
  •  سیب
  •  ارزن
  • کنار
  • دانه انار
  • کدو تنبل
  • به

در ادامه به معرفی انواع سویق می پردازیم.


1- سویق گندم چیست؟

برای تهیه این ترکیب، آرد گندم و سبوس گندم را به طور جداگانه و بدون روغن بر روی حرارت غیر مستقیم تفت داده و با هم مخلوط می نمایند .این ترکیب چاق کننده بوده و استفاده از آن برای وزن گیری جنین در بارداری و وزن گیری کودکان بسیار مفید است .برای تهیه سویق گندم و جو نیز  پس از تفت دادن سبوس جو آن را آسیاب نموده و آرد جو سبوس جو را بدون روغن و به طور جداگانه تفت دهید و با مخلوط قبلی ترکیب نمایید .استفاده از این ترکیب راهکار بسیار مناسبی برای درمان دیابت برشمرده شده است .

سویق


2- سویق عدس چگونه تهیه می شود؟

سویق عدس یعنی چه و چه کاربردی دارد؟این سوال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای پاسخ به این سوال بهتر است به ادامه این بند توجه بفرمایید .عدس را به خوبی آسیاب نموده و پس از الک کردن به مدت 20 الی 25 دقیقه بر روی شعله متوسط تفت دهید .این ترکیب در رفع تشنگی نافع بوده و با تقویت معده می تواند هفتاد درد را درمان نماید .درمان خونریزی های شدید زنانه و از بین بردن دردهای صفرا از دیگر فوائد این ترکیب می باشد .

سویق عدس یعنی چه


3- روش تهیه سویق سنجد

برای تهیه این ترکیب میوه سنجد و هسته آن را به طور جداگانه آسیاب نموده و سپس با هم و بدون روغن بر روی حرارت ملایم به مدت 10 الی 15 دقیقه تفت می دهیم .از مهمترین خواص سویق سنجد می توان به درمان پوکی استخوان ،رفع دردهای مفصلی و درهای روماتیسمی اشاره کرد .

خواص سویق سنجد


4-طرز تهیه سویق نخود

طرز تهیه سویق نخود بدین صورت است که مقداری از آرد خام نخود را در ظرفی بریزید و  به مدت 20 الی 25 دقیقه مدام تفت دهید تا بپزد .این ترکیب نفاخ نبوده و برای درمان کمردرد ،درمان دیسک کمر و سفتی کمر کاربرد فراوانی دارد .

طرز تهیه سویق نخود


 5-سویق برنج و سیب

روش تهیه سویق برنج و سیب به این شرح می باشد .ابتدا سبوس برنج و آرد برنج را به طور جداگانه و بدون روغن تفت می دهیم و یا برنج سبوس دار را تفت داده و سپس آسیاب می نماییم .اکنون سیب رنده شده را تفت داده و پس از آسیاب نمودن به ترکیب برنج اضافه می کنیم .این ترکیب مقوی برای درمان اسهال ،درمان خون دماغ و رفع مسمومیت ها بسیار مجرب است .

طرز تهیه سویق کامل


سویق کودک چیست؟

سویق کودک چیست ؟پاسخ سوال شما اینست که سویق کودک همان سویق کامل است و از ترکیب تمامی مخلوط های نامبرده در بالا تهیه می شود .این ترکیب ذرات ریزتری داشته و قابل حل شدن در شیر می باشد .مصرف آن در کودکان سبب استخوان سازی و تقویت قوای بدنی می شود و استفاده از آن در دوران بارداری از تولد فرزند معلول جلوگیری می نماید .این ترکیب همچنین در ازدیاد شیر مادران شیرده بسیار موثر و سودمند شناخته شده است .

سویق کودک


نحوه مصرف سویق به چه صورت می باشد ؟

روزانه و صبح ناشتا یک تا دو قاشق غذاخوری از هر یک از ترکیب های نامبرده را می توانید میل نمایید .همچنین می توانید برای افزایش قوت و اثر بخشی این ترکیب مقداری عسل و یا خرما را بدان ها اضافه نمایید و با افزودن شیر به آن این معجون جادویی را میل نمایید .از افزودن آب یا شکر به ترکیبات معرفی شده در بالا اجتناب ورزید و افزودن کمی روغن زیتون پس از آماده شدن ترکیب  نیز می تواند در بهبود طعم و افزایش اثرات درمانی این خوراکی سودمند محسوب شود .مصرف این ترکیب محدود به سن خاصی نبوده و در تمامی سنین قابل مصرف و استفاده می باشد.

خرید سویق


ویژگی یک سویق خوب چیست؟

یک سوق خوب اثرات درمانی خود را در طی مدت بسیار کوتاهی نشان داده و پس از مصرف بلافاصله در شما حس گرمی و گرم شدن ایجاد می نماید .شما می توانید اثرات تقویت کنندگی این ترکیب را بلافاصله پس از مصرف و نهایتا ظرف سه روز در خود مشاهده نمایید .

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *