از مصرف خوراکی های چاق کننده زیر اجتناب کنید

از مصرف خوراکی های چاق کننده زیر اجتناب کنید

افزایش وزن و چافی یکی از علل اصلی ابتلا به انواع بیماری ها می باشد .برخی مواد غذایی که ما در طی روز از آن ها استفاده می کنیم در ظاهر سالم بوده و سبب افزایش وزنمان نمی شوند اما بد نیست بدانید که همین مواد به علت داشتن کالری بالا و یا محتویات تشکیل دهنده اش در افزایش وزنتان تاثیری فراتر از تصور شما می تواند داشته باشد .این نوشتار به معرفی این مواد غذایی پرداخته است .
  • قهوه فوري

قهوه فوری  20 گرمی که در بازار به فروش می رسد  به سرعت آماده شده و شما می توانید آن را بدون صرف زمان زیاد تهیه کرده و نوش جان کنید .اما هر بسته  آن حاوي 70کيلو کالري و 2 قاشق چاي خوري شکر  می باشد .همان گونه که  تهیه این نوع قهوه  سریع و راحت است با همان سرعت و راحتی هم  می تواند به علت کالری بالا سبب افزایش وزن و چاقی شما شود .پس برای حفظ تناسب اندامتان  مصرف این نوع قهوه را به صفر برسانید و یا کمتر مصرفشان کنید.

قهوه فوری چاقتان می کند

  • ماست

استفاده از ماست برای کاهش وزن یکی از مواد غذایی توصیه شده در هر رژیم غذایی است .اما بد نیست بدانید وقتی صحبت از ماست جهت کاهش وزن می باشد منظور ماست کم چرب و بدون هیچ ماده افزودنی می باشد .ماست های پرچرب ، ماست میوه ها و سایر ماست هایی که با سبزیجات ترکیب شده و در بازار مواد غذایی به فروش می رسد حاوی چربی فراوان و کالری بالا ، مواد افزودنی و شکر بوده و به آسانی وزنتان را افزایش می دهند .برای کاهش وزنتان از ماست های کم چرب و ساده استفاده نمایید .

ماست پرچرب باعث چاقیتان می شود

  • آبميوه

مصرف آبمیوه های طبیعی  علاوه بر تامین ویتامین های مورد نیاز بدن در کاهش وزن نیز موثر است .اما آب میوه های بسته بندی شده  شرکتی به علت داشتن شکر فراوان و مواد افزودنی و نگهدارنده ها نه تنها مفید نیست بلکه باعث اضافه وزنتان نیز می شود .

آبمیوه های صنعتی چاقتان می کند

  • نوشابه های انرژی زا

این نوع نوشابه ها  حاوی مقادیر فراوانی شکر می باشد و مصرفشان سبب افزایش فشار خون و قند خون می شود .بنابراین بدانید در صورت مداومت بر مصرف این نوشیدنی اضافه وزن و چاقی در کمین شماست .

نوشابه های انرژی زا می تواند چاقتان کند

  • نوتلا

نوتلا بسیار خوشمزه و پر کالری می باشد .این ماده غذایی شامل شکر، روغن خرما، آجيل، پودر کاکائو، پودر شير بوده و  به علت داشتن چربی و شکر بسیار بالا یکی از مواد غذایی چاق کننده محسوب می شود . 2 قاشق غذاخوري نوتلا حاوي 200 کيلوکالري و 21 گرم شکر بوده و از این طریق سبب افزایش وزنتان می شود .

 

نوتلا خوراکی موثری جهت افزایش وزن

  • کورن فلکس

عده ای از مردم بر این باورند که مصرف غلات صبحانه می تواند سبب کاهش وزن شود اما هر وعده غلات صبحانه شامل 7 قاشق شکر بوده ومصرف آن  باعث اضافه شدن وزن می شود .

کورن فلکس و افزایش وزن

  • نوشابه

نوشابه مایع خوشمزه ایست که به طور موقت سبب برطرف شدن تشنگی و گرسنگی می شود .نوشابه به علت داشتن شکر فراوان نوشیدنی پر کالری بوده و یکی از مواد غذایی اصلی در  افزایش وزن و چاقی محسوب می شود .

نوشابه ماده قندی چاق کننده می باشد

  • اسمارتیز

دانه های خوش رنگ اسمارتیز کالری بسیار بالایی دارد و باعث افزایش وزن می شود .مصرف هر بسته 45 گرمی این ماده رنگی خوشمزه معادل مصرف 6 قاشق غذاخوری شکر بوده و در بروز چاقی موثر است .

اسمارتیز ماده ای بسیار چاق کننده

  • کچاب

استفاده از این ماده  برای طعم دار شدن  غذاها حاوی مقادیر بالایی از شکر می باشد .مصرف  100 گرم از این ماده معادل مصرف  20 تا 30 گرم شکر بوده و مصرف زیاد آن در دراز مدت عامل موثری در  افزایش وزن و ابتلا به چاقی محسوب می شود .

کچاب ماده موثری در افزایش وزن

به این مطلب رای دهید
‏‎[تعداد رای کاربران]

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *