با ترفندهای زیر به راحتی سایز شکم خود را کوچک کنید

با ترفندهای زیر به راحتی سایز شکم خود را کوچک کنید

چربی های انباشته شده در شکم موجب برهم ریختن تناسب اندام شما می شوند و افزایش قطر شکم سلامتی شما را دچار مخاطره می نماید .برای کاهش سایز شکم باید از برنامه غذایی مفیدی استفاده کنید و ورزش و پیاده روی را جزو عادات روزمره خود نمایید.در این مقاله سلامت وب ترفندهایی را جهت کاهش سایز شکم به شما معرفی می کنیم که رعایت و پایبندی به آن ها می تواند شکم شما را کوچک کرده و سلامتی و تناسب اندام شما را تضمین نماید .

1-سوپ بخورید

سوپ غذایی است بسیار مغذی و مفید و به علت محتویات تشکیل دهنده از فیبر بالایی برخوردار است .مصرف سوپ قبل از وعده ناهار و شام باعث می شود حجم معده شما پر شده و در نتیجه  از پرخوری جلوگیری می کند . با مصرف سوپ جذب انرژی در بدن 20 درصد کاهش یافته و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین می کنید.

سوپ غذای مفیدی برای کاهش سایز شکم

2- ورزش های هوازی را انجام دهید

انجام ورزش های هوازی مانند ایروبیک ،پیاده روی ،شنا و …بهترین راه برای کاهش سایز شکم شما محسوب می شود .این دسته از ورزش ها می توانند تا 67 درصد از کالری های اضافه بدن را سوزانده و شکم شما را صاف  و تخت کنند.

کاهش سایز شکم با ورزش های هوازی

3- از مصرف فیبر غافل نشوید

مصرف فیبر گام موثر بعدی در حذف چربی های انباشته شده در شکم و کاهش سایز شکم می باشد .
مصرف روزانه ده گرم فیبر می تواند از جذب 4 درصد چربی جلوگیری کند .
انواع سبزیجات و میوه ها و غلات کامل منابع غذایی سرشار از فیبر هستند
که با مصرف این گروه از مواد غذایی می توانید به راحتی شکم خود را کوچک کنید.
فیبر ها کاهنده سایز شکم

 4-شکلات تلخ را از یاد نبرید

شکلات تلخ سرشار از مواد آنتی اکسیدانی و اسید های چرب تک اشباع است

که مصرف آن  باعث سرعت تجزیه چربی های ناحیه شکم می شود .

مصرف شکلات تلخ با بهبود فرایند گردش خون در بدن از گرفتگی عروق جلوگیری کرده

و نقش بسیار مفیدی در کاهش وزن دارد .

مصرف شکلات تلخ 70 درصد جایگزین خوبی برای قند و شکر و سایر انواع شکلات می باشد.

شکلات تلخ و کاهش سایز شکم

5- شیر دشمن سرسخت چربی های شکم

نوشیدن یک لیوان شیر در طی روز علاوه بر تامین کلسیم مورد نیاز بدن باعث کاهش جذب کالری مواد مصرفی می شود .

با مصرف شیر می توانید راحت تر ورزش کنید

و کالری بیشتری بسوزانید .

نوشیدن شیر سبب کاهش سایز شکم می شود

6-ورزش های زیر را انجام دهید

  1. روی زمین دراز بکشید و دست و پاهایتان را باز کنید .دست هایتان را پایین تر از شانه قرار دهید و پاهایتان را کمی خم کنید سپس پاها را به سمت چپ کج کنید و زانوی چپ را به آرنج چپ بچسبانید .شکم را منقبض کرده و پس از گذشت چند ثانیه به حالت قبل باز گردید.سپس همین حرکت را برای پای راست انجام دهید .انجام این حرکت 5 تا 6 بار در هفته به مدت نیم ساعت اثرات شگفت انگیزی در کاهش سایز شکم شما دارد.
  2. روی زمین دراز بکشید و کف دست ها و پاها  را روی زمین قرار دهید .پاها را تا به یک سمت خم کنید. این حرکت را 20 مرتبه تکرار کنید و پس از آن این حرکت را با پای مخالف تکرار کنید.

ورزش های مفید برای کاهش سایز شکم

به این مطلب رای دهید
‏‎[تعداد رای کاربران]

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *