خوراکی هایی برای کنترل قند خون

1-سرکه :

خوردن چند قاشق چایخوری سرکه همراه با ناهار وشام می تواند به کنترل قند خون کمک کند .تحقیقات نشان داده اند که سرکه افزایش عادی قند خون را ،پس از هر وعده غذایی ،کاهش می دهد .بنابراین یک بطری سرکه به همراه روغن زیتون روی میز غذاخوری خود قرار دهید و روی سالادها و سبزیجات بریزید.

2-قهوه:

تحقیقات بسیاری نشان داده اند که قهوه می تواند قند خون را ثابت نگه دارد و خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش دهد.همچنین قهوه می تواند عملکرد کبد و کلسترول را بهبود ببخشد .روزانه حدود یک لیوان قهوه بنوشید.

3-کره بادام زمینی:

مصرف هفته ای 5 بار کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به دیابت را 20 تا 30 درصد کاهش دهد.سعی کنید از کره بادام زمینی طبیعی استفاده کنید زیرا شکر افزودنی یا مواد شیمیایی در آن وجود ندارد.کره بادام زمینی خوراکی حاوی مواد مغذی بسیاریست که سبب کاهش قند خون می شود.

مواد غذایی کاهنده قند خون

4-دارچین :

تحقیقات حاکی از آن است که دارچین می تواند میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.سعی کنید دارچین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

5-گشنیز:

این سبزی کاهنده قند خون می باشد .گشنیز ترشح انسولین در بدن را تحریک می کند و این تاثیر به حدی است که آن را گیاه ضد دیابت نیز می نامند.گشنیز در عین حال با کاهش میزان کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول خوب در خون به سلامت قلب کمک می کند.

6-سیر:

مصرف روزانه دو حبه سیر در صورت عدم استفاده از آسپیرین و نداشتن مشکلات گوارشى در رابطه با مصرف سیر می تواند از دیابت جلوگیری نماید و در صورت ابتلا به دیابت قند خون شما را کاهش دهد.

7-چای سبز :

چای سبز متابولیسم بدن را فوق العاده بالا می برد و با مصرف دو فنجان چای دم کرده در روز خطر ابتلا به دیابت را درخود کاهش داده وقند خون خود را کاهش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *