آشنایی با خواص سبزی معطری به نام ریحان

ارزش تغذیه ای سبزی ریحان 

ریحان سبزی معطری است که حاوی مقادیر زیادی از ویتامین k، آهن، کلسیم، منیزیم ،ویتامین A ، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین C می باشد .ریحان سرشار از  بتا کاروتن  و خواص آنتی اکسیدانی بوده که بدین  وسیله می‌تواند از  بدن  در برابر آسیب رادیکالهای آزاد محافظت کند . با استفاده از این سبزی در سبزی خوردن ،تهیه انواع غذا ها مانند دلمه و در کنار کباب و سالاد ها می توانیم از خواص بی نظیر این سبزی در پیشگیری و درمان بیماری ها  بهره مند شویم در این مقاله به بررسی خواص درمانی این سبزی معطر می پردازیم .

خواص ریحان

خواص درمانی سبزی ریحان 

1-سبزی ریحان به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی ناشی از بتاکاروتن و ویتامین ث  از ایجاد تصلب شرائین یا گرفتگی رگ‌ها و حمله قلبی جلوگیری می کند .

2- منیزیم موجود در سبزی ریحان سبب  تقویت دستگاه قلبی عروقی وبهبود  جریان خون  در رگ‌ ها می شود و  اسپاسم‌ های قلبی‌ عروقی را کاهش می‌دهد.

3- سبزی ریحان با بهره مندی از خواص آنتی‌ اکسیدانی قوی  از آسیب‌ های رادیکال‌ های آزاد به بدن محافظت کرده و از بروز سرطان در بدن جلوگیری می کند .

4-استفاده از  روغن  ریحان در مرطوب نمودن  پوست و مو و درمان آکنه مفید محسوب می شود .

5-ماده اوژنول  موجود در روغن‌ ریحان با داشتن خواص ضد التهابی در درمان درد های ناشی از بیماری های التهابی مثل روماتیسم مفصلی موثر است .

6- آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در  روغن‌ ریحان  برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است . خواص ضد باکتریایی برگ‌ها و روغن ریحان در  از بین بردن بیماری‌ های عفونی نیز موثر است .

7-استفاده موضعی  برگ‌ های ریحان بر روی زخم‌ ها، می‌تواند ان ها را درمان کرده و موجب از بین رفتن عفونت‌ های باکتریایی شود.

8-سبزی ریحان با داشتن خواص ضد ویروسی جهت  درمان بیماری‌ هایی مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و تب‌خال مفید می باشد .

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *