فواید سیب

آشنایی با میوه پر خاصیتی به نام سیب

سیب این میوه بهشتی  به علت دارا بودن مواد مغذی  و ویتامین‌های E، B12 ، B2 ، B1 ، A و K،  اسید پانتوتونیک، نیاسین، بیوتین، اسید فولیک  و کولین نقش بسیار مهمی در  حفظ سلامتی بدن دارد. سیب میوه ای است که مختص منطقه جغرافیایی خاصی نبوده و در تمام نقاط دنیا یافت می شود. پوست سیب حاوی کاروتن  بوده و مصرف سیب با پوست منبع بسیار خوبی برای تأمین ویتامین C بدن می باشد . مصرف یک عدد سیب در روز به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی بدن شما را قوی وسالم نگه داشته و  سیب های قرمز آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سیب های سبز و زرد دارند.

از خواص سیب چه می دانید؟

1-درمان سرفه

سیب در  کاهش تب و  بهبود گلو درد  بسیار موثر است. سیب شیرین می‌تواند  در میزان کاهش سرفه ها نیز موثر باشد و سبب کوتاه تر شدن دوره سرماخوردگی و درمان سرماخوردگی شود.

نوشیدن آب سیب داروی مؤثری برای درمان سرما خوردگی، گرفتگی صدا و سرفه است.

2-بهبود بیماری های گوارشی 

سیب با دارا بودن پلی‌فنول بهترین دارو برای سوء هاضمه است که می‌تواند بیماری‌ های مربوط به دستگاه گوارش  را کنترل کند.   سیب، سبب تقویت معده و کبد می شود  و در رفع یبوست مصرف سیب مفید می باشد.

 

 

3-تقویت سیستم ایمنی

سیب قرمز با دارا بودن  آنتی‌اکسیدانی به نام کورئکتین سبب تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنیتان می شود .

4- تمیزی دندان و لثه ها 

جویدن سیب بهبود  جریان خون  در لثه‌ ها را به دنبال دارد  .سیب با دارا بودن مواد مغذی و ویتامین های بی شمار و فیبر در تقویت و استحکام  مینای دندان نقش به سزایی دارد و از تشکیل پلاک های دندانی جلوگیری می‌کند. اسید های موجود در سیب، در از بین بردن باکتری هایی که سبب تخریب  دندان‌ می شود  مفید و سودمند است .با خوردن سیب دهانتان خوشبو می شود.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *