آیا می دانید حوله در انتقال بیماری ها به شما نقش دارد؟

 

حوله چیست؟

حوله یکی از لوازم بهداشت فردی است که بعد از استحمام، بدن را با آن خشک می‎کنند.این کار رطوبت روی پوست را برطرف کرده و به نظافت پوست کمک می‏ کند، اما اگر به بهداشت حوله توجه نشود و مثلا به شکلی نامناسب شسته یا خشک یا نگهداری شود، به محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب‏ها تبدیل می‌شود.

نقش حوله در انتقال بیماری ها

آیا حوله‏ حمام هم در  انتقال بیماری نقش دارد؟

رطوبت عامل مناسبی برای رشد میکروب‏ ها و قارچ‏ها  می باشد . قسمت‏ هایی از پوست بدن، مانند کشاله ران، زیر بغل و بین انگشتان پا، که مرطوب می‏ ماند محل مناسبی برای رشد میکروب‏ ها و قارچ‎ ها به شمار می آید . وقتی حوله با بدن تماس پیدا می‏ کند ممکن است میکروب‏ ها و قارچ‏ های روی پوست به آن منتقل شود و در صورتی که حوله مرطوب بماند و در محل مناسب خشک نشود شرایط برای رشد و تکثیر میکروب‏ ها فراهم می‏ شود. برای پیشگیری از این مشکلات و جلوگیری از رشد و تکثیر میکروب‏ ها و قارچ‏ ها لازم است حوله به‌طور منظم  شسته و در محل مناسبی خشک شود.

علت بوی بد حوله ها چیست؟

وقتی میکروب‏ ها در محل‏ هایی مانند زیر بغل، کشاله ران و بین انگشتان رشد و تجمع پیدا می‏ کنند، چربی پوست را تجزیه می‏ کنند، این موضوع موجب ایجاد بوی بد در این مناطق می‏ شود. این اتفاق ممکن است در حوله هم بیفتد. اگر میکروب‏ ها و چربی‎ های پوست در حوله بماند و حوله به‌طور مرتب شسته نشود و به شکل مناسب خشک نشود، در این حالت رشد و تکثیر میکروب‏ها بوی بدی ایجاد خواهد کرد که این حالت نشان‌ دهنده وجود میکروب‏ها و رشد و تکثیر آنها روی حوله است.

چه زمانی حوله های حمام را بشوییم؟

حوله حمام  را پس از هر 2 تا 3 بار استفاده شسته و  پس از هر بار استفاده هم حتما به‌طور مناسب خشک کنید.پس از شستشوی حوله باید آب آن گرفته شده و روی بند رخت  زیر نور خورشید و در معرض جریان هوا خشک شود .حوله ها  را باید در دمای بالا و با آبی با دمایی در حد جوش بشویید .

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *