آیا می دانید حوله در انتقال بیماری ها به شما نقش دارد؟

 

حوله چیست؟

حوله يکي از لوازم بهداشت فردي است که بعد از استحمام، بدن را با آن خشک مي‎کنند.اين کار رطوبت روي پوست را برطرف کرده و به نظافت پوست کمک مي‏ کند، اما اگر به بهداشت حوله توجه نشود و مثلا به شکلي نامناسب شسته يا خشک يا نگهداري شود، به محل مناسبي براي رشد و تکثير ميکروب‏ها تبديل مي‌شود.

نقش حوله در انتقال بیماری ها

آیا حوله‏ حمام هم در  انتقال بيماري نقش دارد؟

رطوبت عامل مناسبي براي رشد ميکروب‏ ها و قارچ‏ها  می باشد . قسمت‏ هايي از پوست بدن، مانند کشاله ران، زير بغل و بين انگشتان پا، که مرطوب مي‏ ماند محل مناسبي براي رشد ميکروب‏ ها و قارچ‎ ها به شمار می آید . وقتي حوله با بدن تماس پيدا مي‏ کند ممکن است ميکروب‏ ها و قارچ‏ هاي روي پوست به آن منتقل شود و در صورتي که حوله مرطوب بماند و در محل مناسب خشک نشود شرايط براي رشد و تکثير ميکروب‏ ها فراهم مي‏ شود. براي پيشگيري از اين مشکلات و جلوگيري از رشد و تکثير ميکروب‏ ها و قارچ‏ ها لازم است حوله به‌طور منظم  شسته و در محل مناسبي خشک شود.

علت بوی بد حوله ها چیست؟

وقتي ميکروب‏ ها در محل‏ هايي مانند زير بغل، کشاله ران و بين انگشتان رشد و تجمع پيدا مي‏ کنند، چربي پوست را تجزيه مي‏ کنند، اين موضوع موجب ايجاد بوي بد در این مناطق مي‏ شود. اين اتفاق ممکن است در حوله هم بيفتد. اگر ميکروب‏ ها و چربي‎ هاي پوست در حوله بماند و حوله به‌طور مرتب شسته نشود و به شکل مناسب خشک نشود، در اين حالت رشد و تکثير ميکروب‏ها بوي بدي ايجاد خواهد کرد که اين حالت نشان‌ دهنده وجود ميکروب‏ها و رشد و تکثير آنها روي حوله است.

چه زمانی حوله های حمام را بشوییم؟

حوله حمام  را پس از هر 2 تا 3 بار استفاده شسته و  پس از هر بار استفاده هم حتما به‌طور مناسب خشک کنید.پس از شستشوي حوله بايد آب آن گرفته شده و روي بند رخت  زير نور خورشيد و در معرض جريان هوا خشک شود .حوله ها  را باید در دماي بالا و با آبي با دمايي در حد جوش بشویید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *