از خواص بادام هندی چه می دانید؟

ارزش تغذیه ای بادام هندی

بادام هندی  یکی از آجیل های محبوب محسوب می شود .این آجیل به شکل لوبیا یا بهتر است بگویم کلیوی شکل می باشد که در پایین یا زیر میوه ی درختی که بلارد نام دارد، یافت می شود. بادام هندی منبع غنی از  ويتامين هاي A و E و املاح معدني مس، منيزيم، فسفر، روي و همچنين چربي و پروتئين است.

 

خواص بادام هندی

خواص درمانی  بادام هندی

1-بادام هندی  برای پیشگیری از تشکیل سنگ های صفراوی بسیار مفید است.
2- بادام هندی به علت دارابودن کلسیم و منیزیم  برای استحکام استخوان ها مفید است .
3- مس یکی از اجزای مهم آنزیم های بدن است که در خیلی از فرآیندهای فیزیولوژیکی بدن شرکت می کند این ماده معدنی به وفور در بادام هندی یافت می شود .
4-بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می کند.

5-بادام هندی فشار خون بالا را کاهش می دهد چرا که با داشتن  منیزیم و لینولنیک اسید فشار خون را تنظیم می کند.
6- بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از اگزالات می باشد. از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه ی صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.
7- آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است با خوردن بادام هندی  به وجود بیاید. این واکنش های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص(مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و…) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).

بادام هندی چه مصارفی دارد؟

بادام هندی می تواند در خیلی از دستور پخت غذاها وجود داشته باشد مثل سالاد ها، ماکارونی ها،سوپ ها، خورش ها دسرها و شیرینی ها .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *