از عوارض مصرف قرص های ایبوپروفن چه می دانید؟

قرص ایبوپروفن چیست؟

یکی از دارو های مسکن موجود در هر خانه ای  قرص ایبوپروفن می باشد . این داروی ضد التهابی غیر استروییدی در از  بین بردن درد های ناشی از التهاب، تورم، آرتروز، سر ، پا ، دندان و  قاعدگی استفاده می شود. تحقیقات و مطالعات نشان داده است  که برخی از عوارض جانبی ایبوپروفن بسیار خطرناک و جبران ناپذیر است با توجه به عوارض جانبی خطرناک ایبوپروفن، از  روش های طبیعی تسکین درد، مانند مصرف  داروهای گیاهی و ماساژ درمانی  استفاده نمایید . در این مطلب به بررسی عوارض ناشی از مصرف این قرص مسکن پرداخته ایم چراکه  آشنایی با عوارض جانبی ناشی از مصرف این دارو شاید شما را آگاه کند تا دیگر مثل نقل و نبات ایبو پروفن نخورید.

عوارض ناشی از مصرف ایبوپروفن چیست؟

عوارض جانبی قرص ایبو پروفن

1-بروز حمله قلبی

تحقیقات نشان داده است که  یکی از مهم ترین عوارض جانبی ایبو پروفن و دارو های ضد التهابی غیر استروییدی دیگر، امکان بروز حمله قلبی و سکته مغزی است. استفاده از ایبو پروفن  به عنوان مسکن در بیماران قلبی و افرادی که در خانواده خود سابقه نارسایی قلبی دارند، گزینه مناسبی نمی باشد .

2-آسیب دیدن  DNA

مصرف زیاد  ایپو پروفن در  آسیب  دیدن  DNA و جهش ژنتیکی موثر بوده و همین موضوع  زمینه سازی برای  ابتلا به سرطان می باشد .

3-کم خونی

مصرف ایبو پروفن و دارو های ضد التهابی غیر استروییدی دیگر با آسیب رساندن  به گلبول  های قرمز خون، موجب کم خونی می شود.

4-افزایش فشارخون

مصرف این دارو سبب افزایش فشار خون شده و مصرف آن به  بیماران قلبی و مبتلایان به پرفشاری خون  توصیه نمی شود.

5-افت  قدرت شنوایی

یکی از عوارض جانبی استفاده طولانی مدت از ایبو پروفن افت قدرت شنوایی  است.

6-سقط جنین

مصرف قرص ایبو پروفن و سایر دارو های ضد التهابی غیر استروییدی  ، در ماه های اول بارداری خطر سقط جنین را  تا دو برابر افزایش می دهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *