استفاده کردن از کفش های پاشنه بلند چه معایبی دارد؟

 

1. کمر درد

پوشیدن کفش های پاشنه دار اگر چه در موقع راه رفتن باعث می شود  لگن شما کمی به اطراف متمایل شده و سبب زیباتر و برجسته تر نشان دادن باسنتان می شوند  اما فشار زیادی را  به ناحیه کمر و ستون فقرات و عضلات آن ها  وارد می کند.  به هر حال اگر این کفش ها را نپوشید ستون فقرات شما به طور خودکار به حالت اولیه خودبرگشت هو فشار وارد شده به پایین کمر و درد آن کاهش پیدا می کند.

2.  درد در پاشنه پا

پوشیدن کفش پاشنه بلند نه تنها ماهیچه ی ساق پا را کوتاه می کند، بلکه تاندون های پاشنه را نیز کوتاه تر می کند. وقتی یک دفعه کفشتان را عوض کنید و کفش تخت بپوشید، پای شما به یک زاویه 90 درجه بر گشته و فشار زیادی به تاندون هایی که سفت شده اند، وارد می شود. برخی دیگر از افراد نیز برای اولین بار دچار پاشنه درد می شوند. اما با نپوشیدن این کفش ها، تاندون ها به طول طبیعی خود برگشته و درد پاشنه ها نیزاز بین می رود.

 

معایب استفاده از کفش های پاشنه بلند

3. زانو درد

درست است وقتی کفش پاشنه دار می پوشید باسنتان برجسته تر دیده می شود، اما در این حالت مرکز ثقل و سنگینی شما از جایی که به طور طبیعی باید باشد، به سمت جلو تغییر می کند. یعنی فشار اضافی روی تاندون ها و ربات های زانوی شماست در نتیجه دچار زانو درد می شوید.

 

4. کوتاه  شدن ماهیچه های پا

افرادی که همیشه کفش های پاشنه بلند می پوشند، نه تنها قدم های کوتاه تری دارند، بلکه ماهیچه های ساق پایشان نیز کوتاه تر می شود. به خاطر این که وقتی با این کفش ها راه می روید، کل وزنتان روی نوک پاها و انگشتان است، پاشنه و مچ پای شما زمان زیادی از سطح زمین فاصله داشته و حالت و امتداد طبیعی خود را از دست می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *