با خواص کره بادام زمینی آشنا شوید

کره بادام زمینی منبع بسیار خوبی از  پروتئین، فیبر، ویتامین‌ ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی می باشد .این کره‌ ضد کلسترول بوده و  مصرف آن برای کسانی که از  ابتلا به بیماری‌ های قلبی رنج می برند ، مفید می باشد،  چربی‌ های موجود در کره  بادام‌زمینی از نوع چربی‌ های خوب می باشد. در این مطلب شما را با برخی از خواص کره بادام زمینی آشنا می نماییم:

آشنایی با خواص کره بادام زمینی

 

خواص داروئی کره بادام زمینی

1-پیشگیری از ابتلا به سرطان 

مصرف 7 قاشق چایخوری کره  بادام زمینی در طول هفته در پیشگیری از  سرطان روده در زنان نقش به سزایی دارد . کره بادام زمینی با دارا بودن فیتوسترول می‌تواند از رشد سلو‌ل‌ های سرطانی مانند  سرطان پستان، روده بزرگ ،  پروستات و  ریه  پیشگیری نماید .  آنتی‌اکسیدان  رزوراترول که در کره بادام زمینی به وفور یافت می شود می تواند از رشد تومورها در بدن جلوگیری کند .

2-دشمن  دیابت

مصرف منظم کره بادام‌ زمینی  به علت دارا بودن سطح بالایی از فیبر و منیزیم در پیشگیری از  بروز دیابت نوع 2   مفید و سودمند است .

3-از بین برنده سنگ کیسه صفرا

مطالعات دانشمندان  نشان داده اند با مصرف مرتب کره بادام‌ زمینی می‌توانید احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا حدود زیادی کاهش دهید . بادام زمینی به علت داشتن  فیبرهای غذایی، فیتوسترول و منیزیم در از بین بردن سنگ کیسه صفرا نقش موثری دارد  . مصرف  حداقل دو قاشق غذاخوری کره بادام‌ زمینی  در هفته  احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا را می تواند تا  25 درصد کاهش دهد.

تذکرات 

بادام‌ زمینی جزء مواد غذایی حساسیت زا به شمار می آید. حساسیت به بادام‌ زمینی  حتی با مصرف کم آن می‌تواند سبب ایجاد  شوک آنافیلاکسی شود . در نتیجه افراد مبتلا به حساسیت های غذایی  باید از مصرف هر گونه فرآورده که  حاوی بادام‌ زمینی می باشد خودداری کنند و مصرف کره بادام زمینی به این افراد توصیه نمی شود .  از دادن محصولات حاوی بادام زمینی به کودکان تا قبل از دو سالگی  به علت بروز حساسیت و امکان بروز شوک آنافیلاکسی جدا خود داری نمایید .

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *