تا می توانید شکلات تلخ بخورید

شکلات تلخ (Dark Chocolate)موجب سلامت قلب ،کاهش قند وکلسترول بد خون و افزایش کلسترول مفید خون می شود.افرادی که به صورت متداول شکلات می خورند، به سبب کاهش فشار خون و کاهش میزان کلسترول بد در خونشان دارای سلامتی قلبی بیشتری نسبت به دیگر افراد هستند.همچنین شکلات تلخ به سبب خاصیت ضد التهابش، ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داده وکاکائو موجود در آن به سبب در اختیار داشتن خاصیت رقیق سازی خون، همانند آسپرین عمل می کند و همین موضوع باعث می شود تا با خوردن شکلات، جریان خون و گردش آن در بدن بهبود بخشیده شود.به سبب اینکه شکلات سرشار از فیبر است، شما با خوردن مقدار کمی از شکلات احساس سیری خواهید کرد. همچنین شکلات تلخ اشتهای شما را نسبت به غذاهای شور و چرب کم خواهد کرد.بهتر است که دیگر نگران  این نباشید که با خوردن شکلات پوست شما جوش خواهد زد. شکلات تلخ به سبب در اختیار داشتن آنتی اکسیدانی با نام فلاونویدز، می تواند از پوست شما در مقابل اشعه فرا بنفش خورشید محافظت کند.

سلامتی قلب وعروق با مصرف شکلات تلخ

باخوردن شکلات شما  سرحال می شوید ودر طول روز احساس شادی وشادمانی می نمایید همچنین گزارش شده که افرادی که شکلات می خورند، استرس کمتری نسبت به دیگر افراد دارند.افزایش گردش خون در بدن شما که به واسطه فلاوانول موجود در شکلات صورت می پذیرد، باعث افزایش سرعت عکس العمل و میزان هوشیاری شما می شود و این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید امور روزمره بیشتری را انجام دهید.

اکنون که از خواص شکلات تلخ مطلع گشتید, پیشنهاد می کنیم حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید و تا می توانید از خوردن آن لذت ببرید. اما به خاطر داشته باشید که شکلات را به اندازه مصرف کنید و هر هفته به خاطر کالری بالای شکلات بیش از ۱۰۰ گرم شکلات را میل نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *