توصیه هایی مفید در راه رسیدن به تناسب اندام

باید ها و نباید های رژیم های کاهش وزن

این‌که چه بخوریم تا لاغر شویم، یکی از سوالات افراد در راه گرفتن رژِم های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می باشد  برای کاهش وزن باید ها و نباید هایی وجود دارد که می توان با رعایت آنها به وزن ایده آل رسید. پس حالا چه باید بخوریم تا لاغر شویم؟یا اگر وزن ما طبیعی است دچار افزایش وزن نگردیم؟این مقاله به این سوالات پاسخ می دهد.

توصیه های مفید در کاهش وزن

توصیه های  مفید در رژیم های کاهش وزن 

1- مصرف سبزیجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار و میوه‌جاتی که قندشان به سرعت جذب نمی‌ شو د و یا به عبارتی دارای قند پیچیده هستند را جایگزین مواد قندی ساده و انواع شیرینی‌ جات کنید.

2- انواع لبنیات از نوع کم‌ چرب، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفید بدون چربی و روغن گیاهی مایع را بنابر شرایط بدنی، سن، جنس و نوع بیماری‌های همراه، با دستور  متخصصین تغذیه مصرف کنید .

3- مصرف انواع چربی‌ های حیوانی، فست‌ فود های حاوی چربی اشباع شده، نوشابه‌ های گازدار، شیرینی‌ ها، خرما و عسل و مواد حاوی قند سریع‌الهضم را محدود کنید .

4- نوشیدن حداقل 5 تا 6 لیوان در روز آب سبب می شود علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن  بین احساس گرسنگی و تشنگی سر در گم نشوید.

5- مکانیسم طبیعی کنترل اشتها و سیری در خیلی از افراد چاق دچار اختلالاتی  می باشد ، رفتار درمانی و تغییر عادات غذایی و شیوه‌ های زندگی  شما را در ایجاد حس سیری به طور خودکار یاری می‌ کند.

6-  استفاده از برنامه‌ های آموزشی کنترل استرس جهت جلوگیری از  خوردن های اضافی و ریزه خواری های ناشی از وجود  استرس از موارد پر اهمیت است.

7- داشتن  فعالیت های بدنی به طور منظم و مرتب  که  ترکیبی از  ورزش‌ های هوازی و نیز مقاومتی و کششی می باشد ، شما را در راه رسیدن به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *