توصیه هایی مفید در راه رسیدن به تناسب اندام

باید ها و نباید های رژیم های کاهش وزن

اين‌که چه بخوريم تا لاغر شويم، يکي از سوالات افراد در راه گرفتن رژِم های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می باشد  براي کاهش وزن بايد ها و نبايد هايي وجود دارد که مي توان با رعايت آنها به وزن ايده آل رسيد. پس حالا چه بايد بخوريم تا لاغر شويم؟يا اگر وزن ما طبيعي است دچار افزايش وزن نگرديم؟این مقاله به این سوالات پاسخ می دهد.

توصیه های مفید در کاهش وزن

توصیه های  مفید در رژیم های کاهش وزن 

1- مصرف سبزيجات، حبوبات و غلات سبوس‌دار و ميوه‌جاتي که قندشان به سرعت جذب نمي‌ شو د و یا به عبارتي داراي قند پيچيده هستند را جايگزين مواد قندي ساده و انواع شيريني‌ جات کنيد.

2- انواع لبنيات از نوع کم‌ چرب، تخم‌مرغ، گوشت قرمز و گوشت سفيد بدون چربي و روغن گياهي مايع را بنابر شرايط بدني، سن، جنس و نوع بيماري‌هاي همراه، با دستور  متخصصين تغذيه مصرف کنید .

3- مصرف انواع چربي‌ هاي حيواني، فست‌ فود هاي حاوي چربي اشباع شده، نوشابه‌ هاي گازدار، شيريني‌ ها، خرما و عسل و مواد حاوي قند سريع‌الهضم را محدود کنید .

4- نوشیدن حداقل 5 تا 6 ليوان در روز آب سبب می شود علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن  بين احساس گرسنگي و تشنگي سر در گم نشويد.

5- مکانيسم طبيعي کنترل اشتها و سيري در خيلي از افراد چاق دچار اختلالاتی  می باشد ، رفتار درماني و تغيير عادات غذايي و شيوه‌ هاي زندگي  شما را در ايجاد حس سيري به طور خودکار ياري مي‌ کند.

6-  استفاده از برنامه‌ هاي آموزشي کنترل استرس جهت جلوگیری از  خوردن های اضافی و ریزه خواری های ناشی از وجود  استرس از موارد پر اهميت است.

7- داشتن  فعاليت های بدني به طور منظم و مرتب  که  ترکيبی از  ورزش‌ هاي هوازي و نيز مقاومتي و کششي می باشد ، شما را در راه رسیدن به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *