سلامت وب: سیب زمینی خواص بسیار زیادی دارد. سیب زمینی در درمان بیماری های مهمی نقش موثر دارد همچون سرطان روده، کاهش قند خون و…  .

سیب زمینی در مقابل سرطان روده دارای قدرت پیش گیری، توقف و مداوای قویی است. سیب زمینی های مورد استفاده حتما باید سبز نشده، جوانه نزده و سیاه نشده باشند. سیب زمینی هایتان را به هیچ وجه درون یخچال نگهداری نکنید چون درون سیب زمینی هایی که در محیط سرد نگهداری می شوند قندی با ویژگی احیا کنندگی تولید می شود.  این قند که دارای ویژگی احیا کنندگی است اولین پله تولید اکریل آمید را تشکیل می دهد. اکریل آمید طبق آزمایشات کلینیکی یک ماده سرطان زا می باشد. از طرفی سیب زمینی ها را هر قدر در مکان های گرم نگهداری کنید،  نشاسته موجود در آن به همان اندازه سریع تر به قند تبدیل می شود و این از لحاظ سلامتی مضر است. اگر نشاسته داخل سیب زمینی به مقدار  زیاد به قند تبدیل شود در حین پخت و پز رنگ آن سیاه می شود. از طرفی پس از پوست کندن سیب زمینی ها اگر در مدت طولانی در معرض هوا قرار بگیرند همانند سیب درختی بدلیل واکنش با اکسیژن هوا سیاه می شوند. این سیاه شدن مضر نیست. بعد از شروع پخته شدن این سیاهی از بین می رود. خانم هایی که دوست ندارند سیب زمینی ها پس از پوست کندن سیاه شوند تا زمان استفاده،  آنها را در آب نگه می دارند. ولی دوباره یاد آور می شوم که اگر سیب زمینی های خریداری شده تان از بیرونشان سیاه شده باشند یا در حین پوست کندن،  داخلشان دارای بخش های سیاه شده باشد به هیچ وجه آنها را استفاده نکنید.

سیب زمینی

سیب زمینی و سرطان روده

سرطان روده در خانم ها بعد از سرطان سینه و در آقایان بعد از سرطان ریه و پروستات،  بیش ترین فراوانی را به خود اختصاص می دهد. طبق تحقیقاتی که بر روی سرطان روده و نوع تغذیه انجام شده است، نظریه نقش موثر تغذیه بر روی ایجاد سرطان روده قوت یافته است. در پوست سیب زمینی مواد مهم زیادی علیه سرطان روده وجود دارد به همین دلیل سیب  زمینی را باید بدون پوست کندن،  کامل مصرف کرد.

سیب زمینی و کاهش ناگهانی قند خون

برخی از افراد چند ساعت بعد از وعده های غذایی کاهش ناگهانی قند خون را تجربه می کنند. به همان ترتیب در بیماران هیپوگلیسمی نیز کاهش قند خون رخ می دهد. کاهش قند خون در این افراد موجب می شود به آنها حس غریبی دست دهد. در این حالت به آنها این حس دست می دهد که گویا یک اتفاق بد و ناگهانی رخ خواهد داد. یک هیجان بی علت و بی سبب به آنها دست می دهد و نا آرام می شوند. حال بهترین راه حل برای کسانی که کاهش ناگهانی قند خون را تجربه می کنند این است که قبل از خوردن نهار یک عدد سیب زمینی متوسط آب پز شده را بخورند. خوردن روزانه یک عدد سیب زمینی متوسط آب پز شده قبل از ناهار آنها را در برابر کاهش ناگهانی قند خون بیمه می کند. اگر این افراد مبتلا به هیپوگلیسمی شدید باشند می توانند یک عدد سیب زمینی متوسط پخته را قبل از صبحانه و یک عدد را قبل از ناهار میل کنند. با شروع استفاده از این روش رفته رفته کاهش ناگهانی قند خون آنها کم می شود و در مدت زمان کوتاه با تعجب خواهند دید که مشکلشان از میان رفته است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین را می توان در سبزه میدان ها یافت. به اینها سیب زمینی شکری هم می گویند. اگر ناراحتی هایی از قبیل خستگی کبد، هپاتیت، و یا نارسایی کبد داشته باشید سیب زمینی را به صورت خام مصرف ننمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *