خوراکی هایی برای تقویت زانوها

ضعف  و یا درد زانو اغلب به دلیل بیماری یا جراحت است .درمان های خانگی از جمله مصرف خوراکی هایی توصیه می شوند که به ساخت دوباره غضروف کمک می کنند و آماس مفاصل را کاهش و تراکم استخوانی را بهبود می دهند .در مطلب زیر این خوراکی ها ذکر شده اند.

1-ژلاتین

ژلاتین ماده اصلی خوراکی های ژله مانند است که حاوی پروتئین ،کلاژن و انواع اسیدهای آمینه هستند.دو نوع اسید آمینه موجود در ژلاتین برای کلاژن سازی در بدن استفاده می شوند ،تحقیقات نشان داده اند که ژلاتین به تقویت ورم مفاصل کمک می کند.

2-پیاز

مصرف مرتب پیاز می تواند تراکم استخوانی را بهبود ببخشد و ممکن است به دلیل داشتن یک آنتی اکسیدان به نام کورستین برای بافت پیوندی مفید باشد.همچنین پیاز التهاب و ورم ناشی از ضعف زانو ها را کاهش می دهد.بنابراین ،پیاز بیشتری مصرف کنید .مصرف هر روز پیاز  به همراه وعده های غذایی به این افراد توصیه می شود.

خوراکی های مفید برای درد زانو

3-اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 التهاب و ورم مفاصل را کاهش می دهند و استخوان را تقویت می کنند .اگر زانو های شما به دلیل روماتیسم مفاصل یا بیماری لوپوس دچار ضعف هستند،اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری مصرف کنید .اگر دچار پوکی استخوان هستید ،اسید های چرب امگا 3 تراکم استخوانی را افزایش می دهند.برخی خوراکی ها منبع اصلی اسید های چرب امگا 3 هستند که عبارتند از ماهی،روغن ماهی ،گردو ،لبنیات و تخم مرغ ،روغن کانولا و تخم کتان

4-ویتامین ث

ویتامین ث در تشکیل کلاژن (ترکیب اصلی غضروف زانو) بسیار حائز اهمیت است .تحقیقات نشان می دهند افراد دچار ورم مفاصل باید میزان ویتامین ث بیشتری مصرف نمایند تا کمتر دچار آسیب مفاصل و یا رگ به رگ شدن عضلات شوند.منابع سرشار از ویتامین ث شامل کلم بروکلی ،فلفل دلمه ای ،پرتقال ،توت فرنگی ،خربزه ، مرکبات ،ریواس ،کلم بروکسل وگل کلم است.

 

نوشته های مرتبط

نظری بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *