درمان گوش درد به شیوه سنتی

سلامت وب: گوش درد بسیار آزار دهنده است و علل مختلفی دارد. با پیدا کردن علت گوش درد به راحتی می توان آن را درمان کرد.

بیماری های گوش فراوان بوده و مهمترین آنها ورم پرده گوش در اطفال است. که علت جمع شدن چرک در پشت پرده آن می باشد. بعد از آن ورم مجاری خارجی گوش است که نسبتا زیاد دیده می شود.

برای درمان مورد اول باید پرده گوش را سوراخ کرد تا مایعات پشت آن خارج شود، درمان دومی از طریق پاکسازی بدن به وسیله هلیله جات انجام می شود. سپس از پوست کوکنار 15 گرم، تخم گشنیز 20 گرم، تخم کاهو 15 گرم، به مدت 5 روز به صورت جوشانده صبح و عصر میل نمایید.

علت گوش درد چیست؟

اگر علت گوش درد راه رفتن در هوای گرم باشد باید کمی روغن گل و کمی سرکه در گوش بچکانند. اگر علت گوش درد بخاطر ورود مایعات به گوش باشد، روغن بنفشه، روغن تخم کدو، و یا روغن نیلوفر  در گوش و بینی بچکانند. اگر درد گوش در اثر غذاهای محرک و ادویه گرم باشد بایستی غذا و داروی ضد آن به کار برند، آب کاهو، آب گشنیز، آب تاجریزی و روغن های خنک و یا کمی کافور یا روغن بنفشه در آن بچکانند. شربت بنفشه، آلوچه رویانی، تمر هندی، شربت نیلوفر و یا سکنجبین و شیره خرفه میل کنند. غذاهایی مانند سوپ جوجه  با ماش و عدس، اسفناج، گشنیز، کدو و پودر سماق بسیار مفید است.

ورود حشرات به گوش

اگر مورچه یا حشره دیگری در گوش فرو رفت بلافاصله کمی صبر زرد را حل کرده، آب آن را در گوش بچکانند. اگر صبر زرد در دسترس نباشد کمی سرکه رقیق شده به وسیله آب جوشیده سرد شده و اگر نباشد هر روغنی که در دسترس باشد بچکانند، حشره خواهد مرد بعدا به وسیله شست و شو خارج می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *