راهکارهایی مفید جهت کوچک کردن شکم

اهمیت تناسب اندام

 

کنترل وزن و حفظ تناسب اندام  یکی از راز های سلامتی است .نخوردن غذاهای پرکالری اصل مهم برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام است. در صورتی که تغذیه صحیح باشد نه تنها چربی در بدن ذخیره نمی‌شود، بلکه ناراحتی‌های گوارشی هم بهبود یافته و دچار گاز معده نخواهید شد.این مقاله راهکارهای مفیدی را درجهت کوچک کردن شکم به شما ارائه می کند.

راهکارمفیدجهت کوچک کردن شکم

راهکارهای مفید جهت کوچک کردن شکم

 

1-اگر می‌خواهید به ایده‌آل خود برسید باید از خوردن قندهای مضر که تنها اشتها را افزایش می‌دهند خودداری کنید.قند با گلیسمی پایین را انتخاب کنید تا حد ممکن سعی کنید از مصرف قندها با گلیسمی بالا خودداری کنید. این قندها به شدت محرک ترشح انسولین هستند و می‌توانند سبب چاقی در ناحیه شکم و پهلوها شوند.

2-سعی کنید مصرف شکلات، مربا، دسرهای شیرین و نوشابه‌های گازدار را کنار بگذارید و به جای نان سفید، نان سبوس‌دار و به جای سیب‌زمینی، حبوبات یا برنج را جایگزین کنید و مصرف سبزیجات که قند با گلیسمی بسیار پایین دارند را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

3- چربی های موجود در سس‌ها و مواد سرخ‌شده برای بدن و تناسب اندام مضرند بنابراین آن دسته از چربی‌ها که مضر هستند را از برنامه غذایی خود حذف کرده یا مصرف آن را کاهش دهید و در عوض مصرف چربی‌های خوب را افزایش دهید.

4-سعی کنید غذاهای خود را بخارپز یا آب‌پز کنید و به غذای خود یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید.

5-در رابطه با پروتئین هم سعی کنید آن دسته که چربی‌ اشباع کمتری دارند را انتخاب کنید.برای مثال، به جای گوشت قرمز، مصرف ماهی، گوشت سفید یا قسمت‌های کم‌چرب گوشت قرمز را انتخاب کنید.

6-میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید میوه‌ها و سبزیجات غنی از فیبر هستند و در ضمن آنکه سیر کننده‌اند سبب دفع راحت می‌شوند. میزان گلیسمی آنها پایین است و به همین دلیل سبب چاقی نمی‌ شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *