رسیدن به آرامش با نوشیدن چای گل سرخ

چای گل سرخ چیست؟

چای گل سرخ یک نوشیدنی معطر  است .گل سرخ یا گل محمدی  در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه‌ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می‌شود. گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است.در اینجا به برخی از خواص مفید چای گل سرخ پرداخته ایم.

خواص چای گل سرخ

1- تب بر

چای گل سرخ باعث کاهش دمای بدن شده و تب را کاهش می‌دهد. این چای برای پاکسازی بدن  از عفونت ها و کاهش التهاب و همچنین برطرف کردن ضایعات پوستی نیز موثر است.

2-آرامش اعصاب

چای گل سرخ باعث تسکین دستگاه عصبی شده و  مشکلاتی مانند بی خوابی و خستگی را برطرف می کند . این نوشیدنی مفرح اعصاب بعد از یک روز کاری طولانی مدت و همراه با استرس است و باعث رفع خستگی و کسب انرژی دوباره می‌شود.

3- ضد سرطان

گل سرخ  سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها بوده و به این ترتیب از بروز سرطان‌ ها پیشگیری می‌کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم اطراف، باعث نابودی سلول‌های سرطانی می‌شود.

4- پاک سازی بدن از سموم

مصرف منظم چای گل سرخ با بهبود عملکرد کلیه ها و کبد در سم زدایی و پاکسازی بدن موثر است . این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می‌کند. پس  این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

5- جوان سازی پوست و تقویت سیستم ایمنی

گل سرخ سرشار از ویتامین C می‌باشد. ویتامین C برای دستگاه ایمنی، حفظ سلامت  و جوان سازی پوست و سلامت  استخوان‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

روش تهیه چای گل سرخ

برای هر فنجان آب به ۶ تا ۷ گلبرگ گل سرخ نیاز دارید.برای تهیه این چای کافی است گلبرگ‌ها را به آب جوش اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کند. سپس می‌توانید چای را صاف کرده و کمی عسل جهت شیرین شدن به آن اضافه کنید .سعی کنید از گلبرگ های تازه استفاده کنید تا از خواص بیشتری بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *