خواص روغن الاغ

روغن الاغ چه خاصیتی دارد+خواص شیر الاغ

الاغ یکی از حیوان های اهلی بسیار پر منفعت است که شیر ،گوشت ،پوست و فضولات آن از ارزش درمانی بسیار بالایی برخوردار می باشد .استفاده از روغن الاغ نیز امروزه در طب سنتی کاربرد فراوانی داشته و خواص باور نکردنی این روغن حیوانی در کاهش دردهای عضلانی بسیار چشمگیر می باشد .در این نوشته سلامت وب قصد داریم تا شما را با خواص شیر و روغن الاغ آشنا کنیم .

روغن الاغ چیست؟

روغن الاغ یا روغن خر یکی از روغن های حیوانی بی نظیر است که دارای خواص درمانی بی شماری می باشد .این روغن دارای طبع گرمی بوده و مصرف آن می تواند در موارد زیر نافع و سودمند به شمار آید.


خواص اعجاب انگیز روغن الاغ

در مقالات پیشین سلامت وب  در مورد فضولات خر پستی رابه نام خواص عنبر نسارا چیست+عوارض عنبر نسارا منتشر کرده ایم که به طور کامل و مبسوط فوائد درمانی عنبر نسارا را در آن پست بیان نموده ایم در این مقاله نیز در مورد خواص شیر و روغن خر مطالب مهمی را در اختیار شما مخاطبین و همراهان گرامی و همیشگی سلامت وب قرار می دهیم:

 


1-درمان دردهای عضلانی با روغن خر

شما می توانید با استفاده از روغن خر دردهای عضلانی ناشی از بیماری های مفصلی مانند آرتروز و روماتیسم را کاهش داده و درمان نمایید .بنابراین اگر دچار کمر درد ،دیسک کمر ،پا درد ،گردن درد و … می باشد ماساژ مفاصل و عضلاتتان را با روغن خر فراموش نکنید.


2- درمان مشکلات گوارشی با روغن خر

شما می توانید از روغن خر به صورت خوراکی نیز استفاده کنید .با مصرف خوراکی این روغن می توانید زخم و التهاب معده ، مشکلات معده و سیستم گوارش خود را به طور قطعی درمان نمایید .


3- بهبود انواع زخم ها

برای درمان انواع زخم ها و سوختگی ها از معجزه این روغن غافل نشوید .کافیست پس از تهیه نمودن روغن الاغ از آن برای بهبود و تسکین محل زخم  خود استفاده نموده و از به جا نماندن اثری از زخمتان بر روی پوست شگفت زده شوید.


4-درمان زود انزالی 

اگر جزو مردانی هستید که از زود انزالی رنج می برید می توانید در کنار استفاده از روغن خراطین روغن خر را نیز امتحان کنید .با مالش این روغن بر روی آلت تناسلی قبل از نزدیکی می توانید زود انزالی خود را درمان کرده و کیفیت رابطه زناشویی خود را بهبود ببخشید .


5- شفاف کننده پوست

وجود ترکیبات معدنی بی شمار در این روغن سبب شده است تا این روغن به عنوان یک شفاف کننده پوست عمل کرده و با لایه برداری سلول های مرده از سطح پوستتان لطافت ،زیبایی و جوانی را به پوستتان بازگرداند .بدین منظور کافیست چند قطره از این روغن را بر روی پوست خود ریخته و پوستتان را ماساژ دهید تا با افزایش جریان خون زیر پوستی مواد مغذی بیشتری به پوستتان انتقال یافته و سریعا زیبا شوید .


6- درمان کننده بواسیر

اگر دچار مشکلاتی در روده خود می باشید اگر از بواسیر و شقاق مقعد رنج می برید قبل از اقدام برای هر گونه جراحی روغن خر را امتحان کنید .تحقیقات نشان داده است این روغن می تواند به روشی سریع و کاملا موثر و ایمن تمامی مشکلات موجود در انتهای روده را درمان نموده و از بروز زخم های جدید در این منطقه جلوگیری نماید .


شیر الاغ چه خواصی دارد؟

شیر ماده ای انرژی زا و قدرتمند است که علاوه بر داشتن کلسیم ترکیبات مغذی بی شمار دیگری را نیز داراست و از این رو این نوشیدنی به تنهایی غذای کاملی به شمار می آید .شیر خر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همانند شیر گاو و سایر دام ها حاوی کلسیم بوده و مزایای درمانی بی شماری دارد .


ارزش تغذیه ای شیر خر

شیر خر دارای ویتامین آ ،ویتامین های گروه ب،ویتامین ث ،ویتامین ای و مواد معدنی چون کلسیم ،سدیم و پتاسیم می باشد .در عکس زیر می توانید سایر ترکیبات مغذی موجود در شیر خر را مشاهده بفرمایید .


قیمت شیر خر

محققان اروپایی در تحقیقات خود عنوان نموده اند که شیر خر ماده ای با ارزش و مغذی می باشد .به همین دلیل شیر خر در کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا ،فرانسه ،لهستان ، اسپانیا و ….گران قیمت بوده و با قیمتی گزاف خرید و فروش می شود .این شیر دارای طبع سردی بوده و خواص آنتی بیوتیکی و ضد باکتریال آن 200برابر شیر گاو می باشد پنیر تهیه شده از شیر گاو نیز در کشورهای اروپایی قیمت بسیار بالایی دارد .در زیر به مهم ترین خواص شیر خر اشاره می کنیم:


1-تناسب اندام با شیر خر

اگر از چاقی و اضافه وزن رنج می برید توصیه می کنیم برای تسریع در روند کاهش وزنتان از نوشیدن شیر خر غافل نشوید .مواد مغذی موجود در شیر خر سبب پر کردن حجم معده و جلوگیری از گرسنگی زودرس شما می شود.

 


2- جوان سازی پوست با شیر خر

شیر خر با دارا بودن آنتی اکشیدان های بسیار قوی راز زیبایی و جوان سازی پوست به شمار می آید .شما می توانید علاوه بر نوشیدن شیر این حیوان پوستتان را با شیر خر ماساژ داده و از پاکسازی و جوانی پوستتان در مدت کوتاهی لذت ببرید .


3-سلامت قلب

شیر خر به علت دارا بودن مقادیر فراوانی امگا 3 و کلسیم از رسوب چربی و کلسترول در رگ ها جلوگیری نموده و با بهبود جریان خون درون رگ ها سلامت قلب را تضمین کرده و از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند .


4- تسکین دهنده دردها

چکاندن چند قطره از شیر این حیوان در سوراخ بینی سبب قطع خون ریزی بینی می شود .همچنین برای تسکین درد دندان می توانید شیر خر را قرقره نمایید .


نتیجه گیری

خر یکی از حیواناتی است که فواید بی شماری دارد .این حیوان علاوه بر باربری دارای شیر و روغن می باشد که هر کدام از این محصولات خواص درمانی بی شماری دارد .شما با مصرف محصولات تهیه شده از این حیوان می توانید بسیاری از مشکلات و بیماری ها را درمان کرده و زیبایی پوستتان را دو چندان کنید .بنابراین سعی کنید روغن و شیر خر را به صورت مرغوب و از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا با استفاده از این محصولات حیوانی بدون هیچ گونه عارضه ای سلامت جسم و سلامت و زیبایی پوستتان را مجددا به دست آورید .
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *