شکر قهوه ای چیست؟

شكر قهوه ای چیست؟

شكر قهوه ای  از یك تركیب ساكارز (شكرتصفیه شده)  با مقادیری معین از ملاس که  به صورت لایه ای نازك برروی ذرات آن نشسته، تهیه شده است.  شکر قهوه ای شماره ی 1 با رنگ نسبتاً سفید تا شکر قهوه ای شماره ی 15 (تیره ترین رنگ ) می باشد . در این بین شماره های 6 ، 8 ، 10 و 13 از پر مصرف ترین انواع آن می باشد .شکر قهوه ای حاوی املاح مفید کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است. با توجه به املاح بیشتر در شکر قهوه ای(نسبت به شکر سفید ) مصرف آن برای سلامت افراد مفید است.شکر قهوه ای کالری کمتر و خاصیت درمانی  بیشتری نسبت به شکر سفید دارد . این شکر هم مانند دیگر مواد قندی می تواند ضررهای جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند، بهتر است برای استفاده از شکر قهوه ای حتما از شکرهای بسته بندی شده با مارک های معتبر و البته داشتن نشان استاندارد استفاده کنید. ضمنا در مصرف شکر قهوه ای  زیاده روی نکنید.

شکر قهوه ای چیست و چه مصارف و کاربردی دارد؟

شکر قهوه ای چه مصارفی دارد؟

شكر قهوه ای در شیرینی پزی و به خصوص پخت انواع كیك ، تهیه بستنی، مربا، كیک و تارت و پای میوه کاربرد دارد.

از شکر قهوه ای چگونه نگهداری کنیم؟

جهت نگهداری اصولی و  جلوگیری از سفت شدن شكر قهوه ای كه دارای حدود 2 درصد رطوبت می باشد آن را در ظروف كاملا بسته ای كه در آن هوا نفوذ نكند قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

خواص درمانی شکر قهوه ای 

مصرف شکر قهوه ای یک درمان خانگی مفید در درمان سرماخوردگی می باشد . شکر قهوه ای را به  آب به همراه زنجبیل اضافه کرده تا بجوشد  پس از جوشیدن آن را به  صورت دم نوشی داغ مصرف می کردند. مصرف این دم نوش در درمان علائم سرماخوردگی مفید بوده و در کاهش عوارض ناشی از سرماخوردگی  بسیار سودمند است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *