طرزتهیه غذای خوشمزه مناسب کودکان 14ماه به بالا

امروز طرز تهیه یک غذای کمکی مقوی برای دلبند شمارو تدارک دیدیم که مناسب کودکان 14ماه به بالا میباشد وسرشار ازموادمغذی وویتامین می باشد

طرز تهیه غذای کودک:

مرحله 1: 2عدد مغز پسته بو داده نشده را با 1مغز بادام پوست کنده و1 مغز فندق و نصف گردو، پودر کنید. سپس نصف قاشق پودر کنجد و نصف قاشق پودر نخودچی، نصف قاشق پودر نارگیل، نصف قاشق پودر سنجد (سنجد بدون هسته و پوسته) را هم به آجیل الک شده بیافزایید و خوب میکس کنید. مواد را جدا بگذارید( سعی کنید آجیل  به صورت خام باشد)
مرحله 2: پوسته و هسته 2 عدد خرما را خارج کنید و آن را در حدود 1.5 لیوان آب بپزید. سپس خرماهای پخته شده را چرخ کنید یا با میکسر خوب مخلوط کنید.
مرحله 3: پودر خشکبار مرحله 1 را با خرماهای پخته شده مرحله 2 روی حرارت بگذارید و 3 لیوان آب به مواد اضافه میکنیم. سپس یک قاشق خرده نبات و یک قاشق شیره خرما برای شیرین تر شدن مواد اضافه کنید. بعد از حدود 45 دقیقه که مواد روی حرارت قرار گرفت و هم خورد و به غلظت مناسب رسید خوراک ما آماده است. مقداری از مواد را در ظرف ریخته و اجازه می دهیم تا خنک شود. این غذا  سنگین است و حجم زیادی ویتامین دارد و بسیار مقوی است. پس سعی کنید مقدار زیادی از آن را به کودک ندهید!

حلوای خوشمزه ومقوی

نکته:
1)این غذا  از خانواده کاچی است و به دلیل مواد مغذی که داخل آن استفاده میشود برای کم خونی و ضعف بدن بسیار مناسب است.
2) بعد از 1 سالگی کودک مجازست از آجیل استفاده کند اما از آنجا که او در این سنین توانایی کمی در بلع دارد بهترست تا ۳ سالگی آجیل به صورت پودر در اختیار کودک قرار گیرد.
3) اگر کودک به انواع آجیل حساسیت دارد، از دادن این غذا  به او جدا خورداری کنید!
4)گردو به افزایش قدرت ذهن کمک میکند. این مغز پرخاصیت از سیستم ایمنی نیز محافظت میکند و مصرف آن در کودکان بیش فعال که بدخلقی و اختلالات خواب دارند، توصیه میشود.
5) بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است. از روغن بادام میتوان برای رفع یبوست کودکان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *